Március 1-jével bevezeti a MÁV a 160 km/órás üzemet a 40a vasútvonal Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti 25 kilométeres vonalszakaszon. A fejlesztés kapcsán Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy legutóbb 1997-ben vezettek be 160 km/h-ás közlekedést, akkor az 1-es vasútvonalon Tata és Hegyeshalom között.

A 160-as üzem bevezetése azt jelenti, hogy a vonatok továbbra is a jelenlegi 120 km/óra írt menetrend szerint közlekedhetnek, azonban a frissen elkészült szakaszon nagyobb sebességgel haladhatnak majd.

Így sokkal egyszerűbben hozhatnak be egy esetleges késést, következésképen javulhat a pontosság. A sebességnövekedést legjobban a Budapest-Déli–Dunaújváros viszonylatban közlekedő Z42-es vonatokon érezhetjük majd, hiszen az S40-es személyvonatok csak részben használják a felújított szakaszt – írja a Totalcar.

Csak kevés vonat üti meg a szintet 

A jövőben folytatódik az emelt sebességű szakaszok üzembe helyezése:

  • a következő a 30a (Budapest-Székesfehérvár) vonal lesz, várhatóan a Tárnok és Velence közötti szakaszon, mivel a Velencei-tó partja mentén a nagy átkelő gyalogosforgalom miatt csak 120 km/h-s sebességet engedélyez az illetékes hatóság.
  • A 30a után a várhatóan nyáron üzembe helyezendő 150-es (Budapest-Belgrád) vasútvonal következik.

A vonalon közlekedő járművek közül azonban 160 km/órás üzemre jelenleg kizárólag az elővárosi üzemben használt Flirt motorvonatok alkalmasak, így a Pécs felé közlekedő Intercity vonatok járműkiosztástól függően csak 120 vagy 140 km/órával közlekedhetnek majd rajta.

A jövőben érkező Alstom Astride és Siemens Vectron mozdonyok ugyan képesek 160 km/órával haladni, ám az általuk húzott személykocsik nem, így egyelőre marad a csökkentett tempó.

Egy trükkös sárga matricával csökkentené a MÁV a baleseteket

A MÁV elindította az első, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő felmatricázott Tram-Train-t, abban bízva, hogy a feltűnő sárga szín segít jobban kiemelkedni a közúti forgalomból.

A részletekről ITT írtunk bővebben.