Az új menetrend immár második alkalommal – a járási egyeztetéseken felül megtartott – júliusi online társadalmi egyeztetés lakossági véleményeit és javaslatait is figyelembe veszi több vonal esetében, hogy még inkább az utasok igényeihez igazított gyakorisággal és indulási időkkel közlekedjenek a vonatok.

A beérkezett lakossági észrevételeket, javaslatokat a kiértékelésüket követően: 

  • a Budapest–Székesfehérvár,
  • a Vác–Vácrátót–Aszód,
  • a Pécs–Villány–Magyarbóly,
  • a Budapest–Hatvan,
  • a Budapest–Szolnok–Debrecen,
  • a Debrecen–Tiszalök és a Debrecen–Mátészalka vonalak esetében építették be az új menetrendbe.

Ezenkívül több vonalon válik kedvezőbbé az utazás:

  • Püspökladány―Biharkeresztes vasútvonalon csökken az eljutási idő és naponta 5 pár új vonat indul Nagyváradra.
  • Budapest és Dunaújváros között bővül a Z42-es vonatok száma, így javul az összeköttetés.
  • Hétvégi reggeleken 60 perc helyett 40 percenként indulnak Szolnokról a G60-as és Nagykátáról az S60-as vonatok.
  • A hétvégi éjszakai TramTrain-járatok esetében kedvezőbb lesz a csatlakozás a Budapest–Szeged közötti éjszakai, hajnali vonatokhoz.

Egyes vonalak (miskolci, nyíregyházi, szegedi, tornanádaskai) esetében a kiszámíthatóbb közlekedés biztosítása érdekében néhány perccel nő a menetidő.

  • A Hatvan–Salgótarján–Somoskőújfalu, valamint a reggeli óráktól a Vámosgyörk–Újszász–Szolnok vonalon mindkét irányban 4-4 perccel később közlekednek a vonatok hatvani InterCity csatlakozások, valamint a vámosgyörki átszállási lehetőségek javítása érdekében.
  • A Budapest–Hatvan–Miskolc és a Miskolc–Tornanádaska vonalon az indulási és érkezési időket hozzáigazítja a vasúttársaság a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőkhöz.

Ennek következtében:

  • az InterCity-k Miskolcról 3 perccel később indulnak Budapest felé, a menetidejük 9 perccel nő, az elővárosi szakaszon pedig változik a G80-as vonatok és az InterCity-k, valamint az Agria és a Mátra InterRégiók indulási ideje,
  • a tornanádaskai vonalon a jelenleginél 10-14 perccel válik hosszabbá az utazás.
  • az InterCity vonatok menettartama Budapest-Nyugati pályaudvar és Nyíregyháza között 6 perccel, Nyíregyháza és Budapest között 5 perccel növekszik, Budapest és Szeged között pedig 3-4 perccel nő a menetidő.

A hétvégi éjszakai vasútvillamosok menetrendje változik, ezáltal kedvezőbb lesz a csatlakozás a Budapest–Szeged közötti éjszakai, hajnali vonatokhoz.

Változnak a szolgáltatók is:

  • A Zalaegerszeg–Rédics és a Zalaegerszeg–Őrihodos (Hodoš) vonalakon a GYSEV veszi át a személyszállítási szolgáltatást,
  • a Citadella InterCity-k továbbra is a MÁV-START közlekedteti a Zalaegerszeg–Őrihodos vonalszakaszon. A vasúti pálya továbbra is a MÁV kezelésében marad,
  • a Budapest—Győr—Csorna—Szombathely―Szentgotthárd, a Celldömölk—Szombathely, valamint a Szombathely—Zalaszentiván—Zalaegerszeg/Nagykanizsa viszonylatokon a távolsági személyszállítási szolgáltatást a MÁV-START,
  • a regionális szolgáltatást a GYSEV végzi a teljes viszonylatukban.

Egy tucattal bővül azon vasútvonalak száma, amelyek esetében egyes megállóhelyeken feltételes megállási rend lép életbe, azaz csak akkor állnak meg a vonatok, ha van le- vagy felszálló utas.

A nemzetközi vonatokat is több jelentős változás érinti.

  • Újraindul az étkezőkocsi-szolgáltatás a Budapest–Bécs és a Záhony–Bécs közötti EuroCity-vonatokon,
  • a Metropol Euronight éjszakai, háló- és fekvőhelyes kocsikkal közlekedő vonat ismét Prága és Drezda érintésével közlekedik,
  • légkondicionált és alacsonypadlós vonatok közlekednek az eddiginél gyakrabban Hegyeshalomból  Szlovákia fővárosáig,
  • a Kassára közlekedő vonatokban 6 kerékpár elhelyezésére alkalmas kocsi is közlekedik,
  • Püspökladány―Biharkeresztes vasútvonalon naponta 5 pár új vonat indul Bihar megye székhelyére, Nagyváradra,
  • A román államvasút megkezdi a Kolozsvár–Nagyvárad vasútvonal rekonstrukcióját, amely előreláthatóan hároméves időtartamra módosítja a vonatközlekedést. Kolozsvár és Székelyföld csak kerülővel, megnövekedett menetidővel érhető el.
  • Új nemzetközi összeköttetés létesül Bécs–Budapest-Keleti–Záhony–Csap (Chop) állomások között Tisza-Szamos EuroCity néven. Az új járathoz Csap állomáson közvetlen csatlakozást biztosít Kijevig az ukrán vasúttársaság.

Az új vasúti menetrend elérhető a MÁV-Volán-csoport honlapján, de vasúttársaság a vonatok menetrendjét folyamatosan tölti fel az ELVIRA-ba és a MÁV applikációba.

 

 

 

Vitézy beleszállt a MÁV-ba: Pest könyékéről vittek vonatot a kormány kedvenc vonalára?

A korábbi közlekedésért felelős államtitkár közösségi oldalán azt állította, hogy a héten újranyitott Szeged-Szabadka vasútvonalra a lajosmizsei elővárosi vonalon közlekedő motorvonatok közül irányítottak át egyet. A MÁV cáfol, de Vitézy szerint csak védik a védhetetlent. Bővebben >>>