A keleti országrész egyik legfantáziadúsabb nevű civil szervezete, a Mátészalka Leaks csoport jó ideje igyekszik felhívni a figyelmet a Nyírséget átszelő 110-es számú vasútvonal kőkorszaki állapotára, az alapító például egyszer csigajelmezben futva előzte meg a járatot.
Nagyjából egy éve pontosan dokumentálják a hanyatlást, minden vonat késését feljegyzik.
Adataik szerint a nemzeti vasúttársaság júliusban negatív történelmi rekordot állított fel: járatai együttvéve 4529 percet, vagyis 75 órát késtek a Mátészalka-Debrecen szakaszon. Az előző csúcsot 2023 decemberében rögzítették, akkor 2985 perc volt az összesített késési idő
- derül ki az ATV Híradó riportjából.
A MÁV Debrecent Nyírbátorral és Mátészalkával összekötő vasútvonala 78 kilométeres, egyvágányú, nem villamosított. A civilek tiltakozása egyelőre hatástalan, érdemben nem változott semmi, így Budapestről Debrecenbe hamarabb lehet elérni vonattal, mint megtenni a jóval rövidebb, Debrecen-Mátészalka utat.
A helyiek azt szeretnék, ha az állam felújítaná ezt a szakaszt, de kérésük a MÁV-nál süket fülekre talál. Azt már meg sem merik említeni, hogy a környezettudatosság jegyében villamosított pálya lenne ideális.
Litényi Levente, a Mátészalka Leaks alapítója a helyzet folyamatos romlásáról elmondta, hogy a nyári időszakban sok helyen bevezették az óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozást, vagyis a vonatok szinte csak döcögnek a keleti országrész két fontos települését összekötő 110-es vonalon.