A helyreállítás jelenlegi üteme alapján szerdán hajnalban, Szegednél mindegyik érintett vonalszakaszon, azaz Szeged és Kiskundorozsma, Szeged és Röszke, valamint Szeged és Rókus állomás között is megindulhat a vonatközlekedés – írta közleményében a MÁV.

Addig a vasúttársaság összesen mintegy 100 szakembere azon dolgozik, hogy ideiglenesen mielőbb helyreállítsák a szombaton kisiklott tehervagonok által több száz méteren megrongált vasúti pályát. A sérült vágányszakaszokon és váltóknál síneket, kapcsolószereket, törött betonaljakat, valamint egyéb alkatrészeket cserélnek, illetve elvégzik a szükséges biztosítóberendezési és felsővezetéki munkákat.

Ezt követően nagygépes vágányszabályozással biztosítják, hogy forgalomra alkalmas állapotban indulhasson meg a biztonságos közlekedés szerdán. Többek között munkagépek, vágány- és kitérőszabályozó, valamint felsővezetékszerelő járművek és vasúti kotrógép is segíti a karbantartást. A végső helyreállításra tavasszal kerülhet sor, addig az érintett szakaszon korlátozásokkal haladhatnak a vonatok.

Az Országos Haváriaközpont közreműködésével a baleset után átszervezték a vonatközlekedést, mintegy tíz pótlóbusz gondoskodott folyamatosan az eljutásról Szeged és Kiskundorozsma, valamint Szeged és Röszke között. Az utasok egyes helyi buszjáratokat, illetve Szeged és Rókus között pedig a vasútvillamosokat is igénybe vehették, melyeken elfogadták a vasúti jegyeket is. A TramTrain járatokról való jobb csatlakozás biztosítása érdekében 5 perccel módosították az indulási időket a Szeged-Békéscsaba vonalon.

Íme a szerdától érvényes forgalmi rend

Szerda hajnaltól korlátozásokkal újraindul a vonatforgalom Szeged-Rendezőnél, így a térségben legnagyobb utasforgalmat bonyolító Napfény InterCityk Szegedig utazó vagy onnan induló utasainak már nem kell pótlóbuszra átszállniuk Kiskundorozsmán. A baleset után ideiglenesen helyreállított pályaszakaszon – a tavaszra tervezett teljes karbantartásig – sebességkorlátozást vezettek be, ezért az IC-k menetideje megnő.

A Szeged-Kiskunfélegyháza közti személyvonatok továbbra is csak Kiskundorozsmáig közlekednek és onnan is indulnak, Kiskundorozsma és Szeged, Indóház tér között pótlóbuszra kell átszállni – kivéve a Szegedről 6:07-kor induló vonat (7027). Nem kell pótlóbuszra átszállni a Nyugati pályaudvarról 22 órakor induló személyvonatról (7028), valamint a Szegedről 3:25-kor Budapestre induló személyvonat (7029) is a teljes útvonalán közlekedik.

A Szeged-Orosháza-Békéscsaba közötti személyvonatok ismét Szeged állomásról indulnak az eredeti menetrendjük szerint, viszont az ellenkező irányból Rókuson hosszabb ideig várakoznak, ezért Szeged állomásra később érkeznek. A kényelmesebb csatlakozások biztosítása és a két vasútvonal menetrendjének betarthatósága érdekében a Napfény IC-k és a békéscsabai személyvonatok átszálló utasai számára Kiskundorozsma és Szeged-Rókus között közvetlen pótlóbusz közlekedik, ezért az IC-k mindkét irányban megállnak Kiskundorozsmán. 

A Szeged-Röszke-Szabadka vonalon is újraindul a vonatforgalom, azonban a végleges helyreállításig, várhatóan tavaszig – Szeged-Rendező állomás csökkentett kapacitása miatt – a délutáni vonatok helyett a magyarországi szakaszon pótlóbusz közlekedik (7304, 7306, 7305, 7307), így biztosítva, hogy a Napfény IC-k közlekedésében ne legyen fennakadás.

A felújított győri vonal lett a második legproblémásabb a MÁV 2024-es toplistáján

A MÁV közlekedésében tavaly a Budapest-Záhony vasútvonalon akadt a legtöbb gond, a felújított győri szakasz a második helyre került; a legtöbbet késő tavalyi vonat kilenc és fél óra alatt ért Budapestről Ausztriába. Itt vannak a részletek >>>