Elkészült a MÁV új, 2024. december 15-től érvényes menetrendje:

  • sok fontos vonalon nem, vagy csak minimálisan módosul a menetrend,
  • több helyen azonban lassabb lesz a vonat,
  • néhány olyan is akad, ahol sikerült úgy átszervezni, hogy gyorsabbá váljon,
  • a pótlóbusszal járók pedig nem örülhetnek.

A 670 oldalas listát a hvg.hu nézte át.

A dunántúli fontosabb változások:

  • a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon lesz néhány vonat, amely 2 perccel lassabban közlekedik majd: eddig minden óra 15 perckor indulók két perccel korábban gurulnak ki a Keleti pályaudvarról, a Keleti-Kelenföld távot teszik meg ennyivel lassabban, onnan már az eddigi menetrend szerint mennek;
  • a fővárosból Pécsre 5 perccel gyorsabb lesz az út, Pécsről Budapest felé ugyanannyival lassabb;
  • aki Kaposvár fele fordulna, az csak lassulással találkozhat, Budapest felől 3, a fővárosba tartva 2 perccel lesz hosszabb az út;
  • Szombathelyről Budapestre egy perccel lassabb lesz eljutni, visszafelé marad a menetrend;
  • a Dunántúl kisebb vonalain a fentieknél nagyobb lesz a lassulás, így például a Pápa-Csorna vonalon a 6 perccel hosszabb menetidőre kell készülni, a Kaposvár-Siófok vonalon 3-11 perccel lesz lassabb a legtöbb vonat, de akad olyan is, amely a 100 kilométeres távot az eddigi 3 óra 22 perc helyett 3 óra 43 perc alatt teszi meg.

A kelet-magyarországi fontosabb változások:

  • a váci vonalon a G70-esek új indulási időpontja lesz az egyetlen változás, Budapestről Szob felé minden megállóban egy perccel később lesznek ott, mint eddig;
  • a Hatvan-Miskolc vonalon felújításának eredménye, hogy a Miskolc-Budapest út 4 percet rövidül, ami persze csak ahhoz képest jó hír, hogy még így is öt perccel lassabb marad, mint mielőtt nekiálltak a munkáknak;
  • a Miskolc és Hidasnémeti között a személyvonatok 5, az InterCityk  7 perccel lassabbá válnak;
  • az ország legforgalmasabb vonalán, Budapest-Debrecen-Záhony között a Cívis InterRégiók az eddiginél egy perccel gyorsabban érnek el Szolnokra. Az InterCityk viszont Debrecen felé 2-3 perccel lassabbak lesznek, Nyíregyházáról a fővárosba pedig eggyel;
  • Debrecen és Nyíregyháza környékén a fővonal változásaihoz alakították az indulást és érkezést, pár perces lassulások erre is vannak, a legnagyobb vesztes a Debrecen-Nagykereki vonal, ott lesz olyan járat, amely az eddigi 1 óra 26 perc helyett 1 óra 48 perc alatt halad végig;
  • a Békéscsaba-Mezőhegyes vonalon ott az egyik irányban 75-ről 85 percre nő a menetidő, a másikban 73-ról 89-re. A Kiskunfélegyháza-Szentes út 56 perc helyett 1:06 lesz, visszafelé 55 perc helyett 1:01;
  • Püspökladány és Szeghalom között 17 perccel lesz lassabb az út (a másik irányban csak néggyel).

A mellékvonalak bezárásainál az egyik komoly ígéret az volt, hogy majd a buszok átveszik a forgalmat. Ehhez képest sok vonalon úgy megritkítják ezeket, hogy szinte minden értelmét elveszti ez a fajta közlekedés

– derül ki a cikkből.