Miközben már elérte a százmillió darabot leadott italcsomagolások száma, azt még a MOHU részéről is elismerik, hogy a rendszeren van még mit javítani. Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ezért kérdésekkel fordult Tuzson Bence igazságügyi miniszterhez.
A politikus arra volt kíváncsi, hogy
- mennyi bejelentést kapott a MOHU szolgáltatásaival kapcsolatban a Fogyasztóvédelmi hatóság;
- illetve hogy a Fogyasztóvédelmi hatóság indított vizsgálatot az elromlott/használhatatlan Mohu automaták, a MOHU applikáció, a késedelmes utalások, a megbízhatatlan visszaváltórendszer miatt?
A miniszter nevében válaszoló Fónagy János államtitkár közölte, hogy a kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységek nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzésének lényeges részét képezi a visszaváltási díj megállapításának és alkalmazásának, valamint a visszaváltási díjas termék forgalmazásának részletes szabályairól szóló kormányrendeletben foglalt előírások betartásának ellenőrzése is.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe kifejezetten a jelölésre, a fogyasztótól történő visszaváltásra és a fogyasztó tájékoztatásra vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzése tartozik. Fónagy János ehhez hozzátette, a visszaváltási díjas termékekről szóló kormányrendelet szerinti ellenőrzések kapcsán a vizsgálat alapját a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz 2024-ben beérkező fogyasztói beadványok képezik.
S akkor most jön a válasz igazán érdekes része, ugyanis az államtitkár arról ír,
a kormányhivatalokhoz a vizsgálat kezdetétől mindösszesen két kérelem, illetve négy közérdekű bejelentés érkezett a témakörben, két eljárás pedig jelenleg is folyamatban van. Egyetlen alkalommal szabtak ki bírságot, 3 millió forint összegben.
Fónagy János azzal zárja, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság folyamatosan vizsgálj a kormányrendelet szerinti előírások betartását, a benyújtott fogyasztói kérelmeket haladéktalanul kivizsgálja, és fellép a jogsértést elkövető vállalkozásokkal szemben.