Megújul a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér közötti szakasz, a kerékpársávok fejlesztésének és a közterületek rendezésének hála biztonságosabb, élhetőbb és zöldebb lesz a Nagykörút – írja a WeloveBudapest.

A kerékpársztrádának hála a gyalogosközlekedés, illetve a kikapcsolódás is kellemesebbé válhat a körút mentén, de nem utolsó sorban a kereskedelmi szolgáltatók is profitálhatnak a vonzóbb környékből.

A BKK közleménye 5 főbb fejlesztési területet emel ki.

A kerékpársávok különlegessége a minimum két méter széles, fizikailag elválasztott, két oldali irányhelyes megoldás lesz. A kivitelezés sajnos követi az Andrássy út nem túl szerencsés verzióját, vagyis a bicikliút továbbra is a parkolósáv és a járda között kap helyett, azonban most nem kell félni az ajtónyitásból adódó balesetektől. A tervező ugyanis minden eshetőségre elegendő helyet hagy a parkolósáv mellett.

Nagy figyelmet kap a rendezett rakodás és kerékpártárolás is, hiszen kerékpártámaszok, Bubi-gyűjtőállomások, áruszállításhoz, illetve a mozgásukban korlátozottak számára kijelölt rakodóhelyek, illetve parkolók jönnek majd létre, mind a kerékpársáv zökkenőmentesebb közlekedéséhez.

A mellékutcáknál található torkolatokat járdaszintre emelik, így az autósok kanyarodáskor kénytelenek lassítani, ami újra csak a gyalogosok és bringások biztonságosabb közlekedését garantálja.

Megújulnak a közterek, kisebb térségek, fasorok közötti részek, de a BKK gondoskodik az új utcabútorok kihelyezéséről is.

A felújítás szerencsére nem csorbít a 4-es, 6-os villamos előnyén. A peronok, illetve az éjszakai közlekedés buszmegállói is megmaradnak szokott formájukban, azonban a gépjármű-közlekedés fontosabb csomópontjait még felülvizsgálják. A forgalmi rend várhatóan megmarad.

Az engedélyes és kiviteli tervek 2027-re készülnek el, a bringasztráda pedig szakaszosan, 2028 és 2029 között épülhet meg. A kerékpárossztráda több európai nagyvárosban a közlekedés bevált eleme, lényege, hogy gyors, széles és akadálymentes átmenetet biztosít a kerékpárosoknak. Budapesten is ezek az útvonalak jelentik majd a kerékpáros-közlekedés gerincét, biztonságos összeköttetést teremtve az agglomeráció és a városközpont között.

Hét évig halogatta a fizetést a BKK-n bliccelő, horror összeget csengetett ki végül

A büntetési ranglista dobogós helyezettjei milliós büntetést fizethettek sok évi halogatás után.
Bővebben>>>