Orbán Viktor arra buzdította az autósokat, hogy használják bátran a felújított 37-es utat, és vezessenek óvatosan.
Régi ígéretünket váltottuk be, szerdától 110-zel lehet repeszteni Szerencsre
– írta a miniszterelnök közösségi oldalán.
23 éve találták ki, hogy fontos lenne a beruházás
A 37-es főút négysávossá bővítésének szükségességét Koncz Ferenc, a választókerület korábbi fideszes országgyűlési képviselője még 23 évvel ezelőtt fogalmazta meg, a beruházás forrásait egy 2020 novemberében elfogadott kormányhatározat biztosította.
A fejlesztés Szerencs kitörési pontja, bekapcsolja a gyorsforgalmi úthálózatba, új beruházási és turisztikai lehetőségeket teremt a város számára.
Várakozások szerint az útszakasz elkészültével a menetidő jelentősen lerövidül nemcsak Szerencs és Gesztely, hanem Szerencs és Miskolc között is.
Turbó körforgalommá alakították az útelágazást
A 2021 júniusában indult fejlesztésben
- a 37-es főút Gesztely és Szerencs közötti, mintegy 18,9 kilométer kétszer 1 sávos szakasza vált négysávossá,
- továbbá egy korábbi körforgalmat – a 37. főút és a Gesztely-Bőcs-Kesznyéten összekötő út találkozásánál – turbó körforgalommá,
- három útkereszteződést – a taktaharkányi, a taktaszadai és a bekecsi elágazásokat – pedig egyszerű, egysávos körforgalommá építettek át.
A projekt részeként valósult meg a 37-es és a 38-as főutak találkozásánál, a tarcali elágazásnál kerékpárút-átvezetéssel a korábbi csomópont átépítése új körforgalommá. Emellett az ott levő tengelysúlymérő állomást is átépítették.
Dalra fakad a 37-es út
A biztonságos közlekedést további műszaki megoldások is szolgálják:
- az újharangodi csomópont előtt mintegy 500 méteres szakaszon egy különleges acélhálót építettek az aszfaltburkolatba,
- emellett hét kilométeren sodronykorlátot is kihelyeztek.
Magyarország második zenélő útburkolata, a 37-es főút Hernádkak és Bekecs közötti szakaszán a speciális útburkolat az Érik a szőlő... kezdetű magyar népdalt szólaltatja meg.
A felújított útszakaszt már 2022 végén megnyitották a forgalom előtt, de mostanáig – mivel munkaterület maradt – sebességkorlátozás volt érvényben.
Milyen járművel közlekedünk szívesen? Válaszolt a magyar lakosság
Egy felmérésből kiderül, milyen közlekedési eszközt választanának a magyarok, ha szabadon dönthetnének erről. A lehetőségek között szerepelt a tömegközlekedés, a bérelhető járművek, az autó és a kerékpár is. Ha erős vihar pusztít az országban, ez a kedvelt jármű nagy költségeket tud róni a biztosítókra, és a háztartások is sokat bukhatnak. Bővebben>>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!