Orbán Viktor az azonnali kérdések órájában személyesen válaszolt az ellenzéki képviselők észrevételeire az Országgyűlés ülésén hétfőn.

A kormányfő az uniós pénzekről a DK-s Arató Gergely bírálata után elmondta, Magyarország számláján 12 milliárd euró van, ezt a gazdaság bevonhatja a működésbe. Bonyolult elszámolási rendszer működik, először közbeszerzéseket kell csinálni, végrehajtani a kivitelezéseket, majd kiküldeni a számlákat Brüsszelbe. Szerinte „Magyarország egyetlen fillért sem veszít el, amíg nemzeti kormány van”. 

Azt a miniszterelnök maga is elismerte, hogy kétségkívül harcolni kell. 

„Az olimpia ügye nem a kormányra, hanem a fővárosra tartozik. Ahogy a főváros dönt, azt elfogadjuk” – jelezte Orbán Viktor arra a momentumos Bedő Dávid kritikájára, hogy nincs pénz az államkasszában és kínai hitelt kell felvenni, miközben olimpiát rendeznének.

Belátható időn belül megszűnik Magyarországon az, hogy valakinek diagnosztikai műszerek használata, vizsgálatok érdekében kellene várakoznia

– jelentette ki Orbán, aki jobbikos Lukács László György általi bírálatra felelt, bár a fideszes pártvezető elismerte, hogy a sorban állás probléma az egészségügyben.

A következő évben várható áttörő béremelés a szociális szférában dolgozóknál 

– közölte a párbeszédes Jámbor András felvetésére Orbán Viktor az Index beszámolója alapján.

Amíg mi kormányozunk, és én vagyok a miniszterelnök, mindegyik haza fog menni 

– jelezte a vendégmunkások kapcsán a mihazánkos Toroczkai László kérdésére.

A főbb budapesti pályaudvarok hasznosítási tervéről az LMP képviselője azt kérdezte, támogatja-e az „évszázados ingatlanpanama” elképzelését, ami egyfajta vasúti privatizálást fest le.

„Ezeknek a vasúti pályaudvaroknak a felújítása iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe. Belátható időn belül Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja újítani. Támogatom azokat a javaslatokat, hogy adjuk oda azoknak, akiknek van pénzük, és képesek ezeket működtetni. Nem a vasutat, hanem a pályaudvarok épületeit. Ettől még a vasút működtetése állami kézben marad” – húzta alá a kormányfő Kanász-Nagy Máténak a 99 évre szóló magánosításról.