A magyar rendőrség az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának (ROADPOL), Seatbelt elnevezésű ellenőrzéshullámához csatlakozott. Az európai szintű ellenőrzés március 10-16 között valósult meg, és elsősorban a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint a segédmotorosoknál és motorkerékpárosoknál előírt bukósisak használatát ellenőrizték – írja az MTI.

A járművek ellenőrzése során kiderült, hogy 16 105 ember figyelmen kívül hagyta a legegyszerűbb, mégis életmentő szabályt, hiszen nem használták biztonsági övüket. Ebből 11 354 esetben maga a járművezető nem kapcsolta be az övét. Gyermekbiztonsági rendszert 244 esetben nem használtak az emberek, de a rendőrség 36 bukósisak nélkül közlekedő bukósisakost is elkapott.

A biztonsági öv és a gyermekülés használata nem csupán előírás, hanem az élet védelmének eszköze, használatukkal drasztikusan csökkenthető a sérülések súlyossága - hívta fel a figyelmet az ORFK.

Összességében ugyan elmondható, hogy 2024-ben csökkent a halálos balesetek száma az egy évvel korábban mért adatokhoz képest. Ennek ellenére a szám még mindig közel 20 ezer főre tehető, amely nagyban eltér a 2050-re kitűzött uniós céloktól.

Persze nem csak Magyarország az egyetlen tagállam, amely nem tudta teljesíteni az EU célját, hogy 2030-ra felére, 2050-re pedig nullára csökkentse a balesetben bekövetkezett halálesetek számát. Szerény csökkenés ugyan történt Görögországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban, de növekedés még mindig tapasztalható Írországban és Észtországban is. A témáról bővebben az alábbi cikkben olvashat:

Húszezer halott az utakon, hogy lesz ebből 2050-re nulla?

Kevesebben vesztették életüket közúti balesetben 2024-ben, mint egy évvel korábban. Ám hiába az uniós erőfeszítések, a megelőzés nem hoz akkora eredményeket, mint várnák. Majdnem 20 ezer halott az utakon, ez pedig nem azt mutatja, hogy 2050-re elfelejthetjük a halálos baleseteket.
Bővebben>>>