A biztonságosabb közlekedés érdekében a BKK és a Budapest Közút folytatja a Fővárosi Közgyűlés által is elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégiában lefektetett sebességcsökkentési intézkedések megvalósítását.
A következő ütemben két helyszínen, Újpesten és Kőbányán változik eddig emelt sebességű szakaszokon a megengedett legnagyobb sebesség. Az intézkedések célja, hogy tovább csökkenjen a súlyos és halálos sérülések száma.
Ezeken a helyszíneken csökken a megengedett legnagyobb sebesség, december 11-től:
- a IV. kerületi Megyeri út Szilas-patak és Íves út közötti szakaszán 70 km/óráról 50 km/órára;
- a X. kerületi Kőbányai út Könyves Kálmán körút és Szállás utca közötti szakaszán 60 km/óráról 50 km/órára változik a megengedett legnagyobb sebesség.
A már korábban elfogadott Közúthálózati Tervben előirányzott útszakaszokon csökkentik az 50 km/órát meghaladó sebességhatárt, illetve a hálózati és a közterületi szerephez igazítják a maximálisan megengedett sebességet.
Az új sebességhatárok bevezetését követően a szakemberek folyamatosan mérik az ott közlekedők sebességét, monitorozzák a forgalmat. Azokon a helyszíneken, ahol már korábban bevezették az intézkedéseket, jelenleg is zajlanak a vizsgálatok.
Az incidensek kimenetelét jelentősen befolyásolja az abban résztvevők sebessége: alacsonyabb sebességnél történő ütközésnél kisebb következményekkel kell számolni.
A tervek kidolgozására a BKK munkatársainak segítségére volt a társaság által kifejlesztett ún. prediktív modell, amely értékeli, hogy melyik útszakaszokon van kifejezetten nagy szerepe a megengedett sebességnek az ütközések előidézésében.
Ennek segítségével a szakemberek 5 év adatainak értékelésével még jobban megbizonyosodhatnak arról, hogy hol van szükség beavatkozásra a biztonságos közlekedés érdekében.
Az intézkedések bevezetése a legvédtelenebb úthasználók, így a gyalog, kerékpárral vagy egyéb eszközzel, például rollerrel közlekedők biztonságát is szem előtt tartja, a Közlekedésbiztonsági Stratégia egyes elemei ezért is kapcsolódnak járművek sebességének csökkentéséhez.
A már bevezetett és a tervezett intézkedések célja az, hogy jelentősen csökkenjen a személyi sérüléses közlekedési események száma, illetve azok súlyossága, ezzel is közelebb kerülve a Vision Zero célkitűzéseihez, azaz a halálos és súlyos sérülések teljes megszüntetéséhez Budapest útjain.