A kukák állapota és töltöttsége is befolyásolja azt, hogy mennyire szóródik ki a szemét a szállítás előtt. Az ügy országos jelentőségű, de a következő esettanulmány Fejér vármegyéből származik.
Hetente 24 ezer ingatlan elől viszi el a szemetet a Velencei-tavi Hulladékgazdálkodási Kft. – írja a FEOL Fejér Vármegyei Hírportál.
A földön maradt hulladék sorsa
A Velencei-tavi Hulladékgazdálkodási Kft., a VHG a Velencei-tó vonzáskörzetének hulladékszállításért felelős társasága közel húsz éve végzi a szolgáltatást, amelynek során nem első alkalommal merül fel a kérdés: kinek a feladata feltakarítani a kihelyezett hulladék elszállítása után ott maradt szemetet? A szolgáltatóé vagy az ingatlan használójáé?
Kovács Attila, a VHG ügyvezetője elmondta, hogy először is le kell szögezni, hogy az ingatlan tulajdonosának vagy használójának a szállítási napon kellő időben ki kell helyeznie az edényét, amire a társaságnál kétféle megoldás van: az állandó lakosoknak szabvány hulladékgyűjtő edényeket kell használniuk, amelyekbe csak a kommunális, szelektív és zöld hulladék kerülhet, vagyis kötelező a szelektivitást betartva, szállításra alkalmasan kitenni a kukákat. Az üdülőktől nem kérik a kukák használatát, esetükben megfelelő teherbírású zsákban kell kitenni a maximum 17 kilogrammnyi hulladékot.
Ám mindkét esetben lényeges, hogy a hulladékgyűjtő szóródás mentesen legyen zárva, az nem lehet lyukas vagy törött.
Ennek megfelelően a benne tárolt hulladék sem eshet ki a földre. Persze mégis sokszor előfordul, hogy a megemelt kuka lyukas, a zsákok túltöltöttek vagy nem rendesen zártak.
Ebben az esetben nem a szolgáltató dolga a takarítás.
Ám ha munkavégzés közben, vagyis a hulladékkezelő hibájából szóródik ki a szemét, akkor nekik kell összetakarítani azt – szögezte le az ügyvezető.
További részletek