Kisgyermekes szülőknek ajánlott termékekkel tévesztette meg a fogyasztókat a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozás – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég a Babybeet márkájú illóolajokkal és balzsamokkal, mint kozmetikai termékekkel kapcsolatban úgy alkalmazott egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokat, hogy azok megalapozottságát nem tudta igazolni.

A jogsértésekért a GVH Versenytanácsa 14 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Tavaly nyár óta húzódik a történet

Még 2024 júniusában indított versenyfelügyeleti vizsgálatot a GVH, mert észlelte, hogy a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozás a kereskedelmi kommunikációja során vélhetően megtéveszti a fogyasztókat. Az eljárás megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

Az is feltárta a versenyhivatal, hogy jogsértő módon reklámozta a termékeit cég az általuk létrehozott (a valós szakmai szervezeti hátteret nélkülöző) „Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület” Facebook profillal. Azt a hamis benyomást keltve, mintha a szakértői egyesület egy független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat, illóolajokat – írja a haszon.hu 

Ezzel a magyar jogszabályokon túl a vonatkozó európai uniós rendeletet is megsértette a vállalkozás.

A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként 14 millió forint bírságot szabott ki a szlovákiai vállalkozásra és megtiltotta a magatartás további folytatását. A nemzeti versenyhatóság súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott.