Először egy török kamionos akadt fent a pénzügyőrök hálóján az M5-ös autópályán. A kiterelés után következő kontroll egy fülkevizsgálattal kezdődött, amely során a hatóságok a jármű műszerfalának tároló rekeszében megtalálták a kisméretű kerek távirányítót – olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal sajtóközleményében.

A járőrök ekkor már sejtették, hogy a kapcsoló a menetírókészülék adatainak manipulálására szolgál, és az eszköz kipróbálásakor a gyanú beigazolódott. Az egyik gomb lenyomásával a készülék pihenőidőt rögzített vezetés helyett, a másik gombbal pedig újra üzembe lehetett helyezni a tachográfot.

Egy nappal később pedig az M4-es autópályán bukott le egy ukrán férfi, akinél szintén egy távirányító volt elrejtve a jármű fülkéjében. 

A távirányító nemcsak az adatok meghamisítása miatt jogsértő, használata veszélyes a közlekedés résztvevőire, mert a sebességmérő-, a szervo- és a fékberendezést szintén befolyásolja. Bár az ellenőrzéskor egyik gyanúsított sem használta a manipulációra alkalmas készüléket, a csalásra alkalmas eszköz miatt a pénzügyőrök kénytelen voltak közigazgatási eljárást indítani. Ezen felül az elkövetőknek több mint félmillió forintos bírságot is ki kellett fizetniük.

A tényleges vezetési idő meghamisítása, eltitkolása minden közlekedésben résztvevőre veszélyes. A manipulációs eszközökkel a gépkocsivezetők időt akarnak nyerni, amely rendkívül kockázatos, hiszen nem a gépjárművezetőknek kell pihenniük, hanem a járművet vezető sofőröknek.

Felhívjuk a fuvarozók figyelmét, hogy a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben foglalt (egyes) szabályok betartását a NAV is jogosult ellenőrizni, melynek értelmében a jogszabályhoz tartozó bírságrendelet alapján pénzbírságot szabhat ki.

Elhallgatott valamit a Foodora az ételrendelők elől, bírság lett a vége

A GVH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt csípte fülön a céget.
Bővebben>>>