A kérdező ilyenkor általában egyáltalán nem kíváncsi arra, hogy érzi magát a másik, a válaszoló pedig a legtöbbször nem mond igazat. 

EGY KÍSÉRLETSOROZATBAN HÁROMSZÁZ ONLINE BESZÉLGETÉST ELEMEZTEK, ÉS ARRA JUTOTTAK, HOGY SZIMPATIKUSABBNAK BIZONYULTAK AZOK, AKIK JELENTŐSÉGTELJESEBB, MÉLYEBB KÉRDÉSEKET TETTEK FEL

– írja a Femina.

Az értelmesebb és hitelesebb társalgásban például rá lehet kérdezni a másik hangulatára, de a közlekedés, a sport, az időjárás és a hasonló sablontémák szörnyű beszélgetés indítók, és csak akkor működnek, ha az embert tényleg érdekli az adott téma, vagy például főnökével, kollégájával osztoznak egy szenvedélyben. 

Ám ha ez nincs így, akkor érdemes inkább a személyesebb társalgás felé mozdulni, figyelve a másikra.

A szem nyíljon először, aztán a száj

Érdemi társalgás esetén célszerű valamit keresni a közvetlen környezetben, amire fókuszálni lehet, például egy műalkotást, egy kütyüt, egy családi képet, bármit, amivel valódi beszélgetést lehet indítani. 

A kommunikáció nem csak duma

Mondandónk mellett az arckifejezés, a hangszín és a szemkontaktus is sokat számít. Érdemes a másik szemébe nézni beszélgetés közben, illetve mosolyogni még a telefonban is, mert így sokkal melegebb tónusú lesz a társalgás.