A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője közölte: javasolni fogja a jövő heti, február végi Fővárosi Közgyűlésen, hogy minden Budapesten érvényes, BudapestGO applikáción keresztül megváltott, 30 napos vagy annál hosszabb érvényességű tömegközlekedési bérlethez automatikusan járjon havi 10 alkalom Bubi, és az is legfeljebb 30 perces útra alkalmanként.

Vitézy a Facebook-oldalán azzal érvelt a tömegközlekedési bérlet kiterjesztése mellett, hogy ezzel elő lehetne mozdítani, hogy a Bubit még többen próbálják ki és használják, akik pedig valóban kiegészítőleg használják a tömegközlekedés mellett, azok ezt könnyen megtehessék.

A frakcióvezető megjegyzi, hogy a MOL Bubi 2014-es indulása óta sok jelentős fejlesztésen ment keresztül, amelyek tovább növelték annak elérhetőségét és népszerűségét, és már jelenleg több, mint 200 gyűjtőállomással és több ezer kerékpárral működik a városban, jelenleg pedig a harmadik generációs rendszer közbeszerzési eljárása folyik a BKK-nál, mely a rendszer bővítését irányozza elő nem csak darabszámban, hanem a külső kerületek felé is a metrók mentén.

Ennek apropóján, azaz a Bubi harmadik generációjának beindítása okán van szükség szerinte a javasolt kedvezmény bevezetéséhez is, mert informatikai rendszer fejlesztését követően lehet integrálni a Bubit a BudapestGO-ba, és ott biztosítani ezt a kedvezményt.

A kerékpárosok tizenkét pontja teljesülhet

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke az Index megkeresésére elmondta, 2024 tavaszán vállalásokat vártak minden főpolgármester-jelölttől a kerékpárosokra vonatkozóan. Köztük szerepelt a Bubi továbbfejlesztésén túl

  • A forgalomarányos kerékpáros költségvetési keret létrehozása,
  • a biztonságosan megközelíthető Lánchíd,
  • a sebesség- és zajcsillapítás a lakóövezetekben és a kerületközpontokban,
  • a külvárosi kerékpártárolás fejlesztése,
  • a külvárosi kerékpárhálózati fejlesztések gyorsítása,
  • a teljes kerékpáros főhálózat kiépítése a belvárosban,
  • a kombinált közlekedést népszerűsítő kampányok,
  • az adatalapú közlekedésfejlesztés és a nyilvános baleseti adatbank,
  • a biztonságosan kerékpározható pesti rakpart, Rákóczi út, Petőfi és Szabadság híd,
  • a kerékpárszállítás fejlesztése a BKK járművein,
  • valamint az, hogy biztonságosan valósuljanak meg minden közlekedő számára az útfejlesztések.

Kürti Gábor a lapnak azt mondta, amennyiben a közgyűlés a kezdeményezést megszavazza, akkor az 5. pont lényegében kipipálhatnák a jövő évre.

Nem fog ráismerni a körútra: a biciklisek lesznek a közlekedés főszereplői

A bringasztráda megszületésével széles, védett utat kaphatnak a kerékpárosok, ezzel pedig zöldebb, kellemesebb és biztonságosabb lehet a Nagykörút.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.