Még most sem tért magához a sokkból az a férfi, aki a munkatársával olyan döbbenetes balesetet szenvedett a Kőröshegyi völgyhídon, hogy a tanúk szerint csak az volt a kérdés, hányan halnak meg a kamion által ledarált autóban – írja a Blikk.
Az egyik túlélő csak órák múlva merte elmondani várandós feleségének, mi történt, mert félt, hogy a hír hallatán összeroppan a kismama, így a szeptemberre várt babának is baja eshet.
A nagykőrösi Puszti Lajos és munkatársa asztalosként dolgoztak a Balaton déli partján augusztus harmadik hetében. Éppen egy másik munkához igyekeztek a céges Opellel, a csomagtartó tele volt szerszámokkal... Egyikük sem gondolt arra, hogy – szükség esetén – emiatt nehéz lenne elővenni az elakadást jelző holmit.
A párom úgy mesélte, hogy a kollégája vezetett, az öreg járgány pedig alig bírt felvánszorogni a hídra... a közepén jártak, amikor felforrt a hűtővíz
– mondta a Blikknek Vágó Ivett.
– Tudták, hogy nincs nagy baj, kicsit várni kell, félreálltak, lehűtötték a hűtőt, amibe tettek új vizet. Nem is gondoltak arra, hogy baj lehet, percekig mindenki észrevette a bekapcsolt vészvillogót, kikerülte őket – kivéve a kamiont.
Utóbbi nem lassított, letarolta, és valósággal összepréselte az autót. Az út mellett álló férfi megúszta a balesetet sérülés nélkül, mivel az utolsó pillanatban el tudott ugrani a kamion elől.
– Az élettársam először oda sem mert nézni a roncsra, mert tudta, hogy barátja a vezetőülésben ült, amiből semmi nem maradt
– folytatta a várandós kismama. – Aztán egyszer csak meglátta a fejét hátul, onnan mászott ki, hihetetlen szerencsével. Nem volt bekötve, az ütközés pedig olyan szögben történt, hogy átrepült az autó jobb oldalára. Tele volt kisebb sebekkel, a párommal együtt a siófoki kórházba vitték őket, de ő csak akkor szólt nekem, amikor az ötórás vizsgálat után mindkettőjükről kimondták, hogy gyakorlatilag ép bőrrel úszták meg ezt a karambolt.
A vezetéstechnikai tréner szerint nemcsak mindkét sofőr, de a személygépkocsi utasa is hibázott
Csörgő László vezetéstechnikai tréner a baleset videófelvételeit elemezve a lapnak elmondta, hogy tippje szerint a kamionos filmet nézhetett, mert – sajnos – ez most nagy divat a sofőröknél. Legalábbis valami elvonta a figyelmét, hiszen még a másik sávba is lett volna helye és lehetősége kitérni.
– A felvételek szerint jó ideig állt a személyautó a hídon, ha tele is volt a csomagtartó, lett volna idő és mód előszedni az elakadást jelző háromszöget
– mondta a szakértő. – Féktávolságra, 100 méterre kell kitenni a jelzést, a bamba kamionos, ha máskor nem, felriad, amint nekimegy. Emellett fontos, hogy az utastérben legyen a szintén kötelező, sárga megkülönböztető mellény, amit azonnal fel kell venni, ha valaki – egy közúton is, nemhogy egy autópályán – elhagyja a járművet.
A baleset felvételei szerint nem viseltek mellényt a személygépkocsiból kiszálló férfiak. Alagút, híd, autópálya esetén szintén fontos, hogy azonnal el kell hagyni a lerobbant autót, a szalagkorláton túlra kell menni, alagutaknál a biztonsági zónába. Nem lehet nekiállni szerelni a kocsit, hívni kell a közútfelügyeletet, ha ők zárják a sávot, akkor lehet megpróbálkozni a javítással. A Köröshegyi völgyhíd kiemelt biztonságú szakasza az M7-es autópályának, ha a lerobbant autó sofőrje vagy utasa szól a diszpécsernek, pár perc alatt megérkezhetett volna a segítség. Ezek alapvető dolgok, tanítják a KRESZ-tanfolyamokon, bele kell épülniük az autóvezetők mindennapjaiba, hogy ne uralkodjon el rajtuk a pánik, ha elakadnak az ilyen útszakaszokon.
Tízből négy sofőr magasról tesz a biztonságra
Az elmúlt egy hónapban a közúti közlekedés során 277 gyermek életét veszélyeztették a sofőrök azzal, hogy az autóban nem használták a gyermekbiztonsági rendszert. Több mint 12 ezren nem kötötték be magukat. Bővebben>>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!