A Mabisz tavaly indult díjnavigátora az idei évre ráncfelvarráson esett át. Szombat Tamás, a szövetség gépjármű-tagozatának elnöke a több, mint egy hetes késést azzal magyarázta, hogy alaposan akartak felkészülni. A piacon jelen lévő díjkalkulátorok rendre eltérnek egymástól - a Mabisz felmérése szerint a piacon jelen lévő cégek közül csak négy társaság (Astra, K&H, Posta, MKB) esetében sikerült egyforma díjat kapni minden alkuszi szereplőnél - volt olyan ahol többszörös volt az eltérés, sőt például az Union esetében a vizsgált öt alkusz öt különféle díjat adott meg.

Az alkuszok a gyorsaság érdekében számos kedvezményt leegyszerűsítenek, ezért is van szükség egy olyan kalkulátorra, ahol valóban - a biztosítók által letesztelten - minden adat és kedvezmény elérhető. Az ügyfél ugyanakkor nem járhat rosszul, mivel az alkuszok díjgaranciát vállalnak.

Az idei évben új, saját oldalt kapott a díjnavigátor, amely 6 paraméterező oldal alapján számítja ki az ügyfél számára a díjat. Szilágyi József, a Mabisz informatikai vezetője szerint a biztosítók igényei alapján a Díjnavigátor alaposabb a kérdésfeltevésben.  A Navigátor nem számít díjat, minden kapott díj a biztosító webszervízéből érkezik...

Az eredeti tervek szerint a Díjnavigátor múlt pénteken indult volna el, ám a tesztelés elhúzódott és a biztosítóktól is várni kellett az írásos engedélyre - lapunk információi szerint 4 társaság engedélye csak hétfőn érkezett meg.

Szombat Tamás szerint sem az alkuszi portálok, sem a Díjnavigátor nem tud objektív képet adni például az együttkötési kedvezményekről, épp ezért a szakember szerint minden esetben érdemes az ügyfélnek több helyen tájékozódni. A tájékoztatón elhangzott: az alkuszi portálok folyamatosan javítják magukat, ráadásul a hónap második felére általában az együttkötési kedvezményeket is felteszik.

Gilyén Ágnes, a Mabisz szóvivője szerint a tavalyi évhez képest nagyobb marketinget adnak majd a piacsemleges navigátorhoz.

A biztosítók a kampány elengedése mellett

Az idei díjhirdetések anomáliái - a PSZÁF hibalajtstroma - is arra hívja fel a figyelmet, hogy szükség van a díjliberalizációra. A Mabisz tagsága 2/3-os többsége a folyamatos díjhirdetés mellett van. A javaslat szerint egy központi hely - a Mabisz vagy a PSZÁF honlapja - lenne, ahol minden aktuális díj elérhető lenne, a biztosítók a díjhirdetést 60 nappal korábban kellene, hogy nyilvánosságra hozzák - természetesen a díjak csak az azt követő időponttól kötött szerződésekre lennének alkalmazhatóak. Szombat Tamás értékelése szerint a díjak az esztelen versenynek köszönhetően 15-20 százalékkal csökkentek az idei kampányban is - ez a díjszint már rendszerszintű gondokat okozhat a későbbiekben. Látni kell, hogy amíg van kampány, addig mindig lesz biztosító, amelyik kedvező díjjal igyekszik piacot szerezni - mondta a szakember.