Nem tudni, mennyit szeretne a kormányzat a biztosítókon behozni az úgynevezett baleseti adóval, ám ha azt tekintjük, hogy az egészségbiztosítási alap hiánya 40-45 milliárd forint lehet, bizonyos, hogy a biztosítók által fizetett 4 milliárd forintnál többre számít a kormányzat. A biztositas.hu online alkuszcég azzal számol, hogy 20 milliárdos összbefizetés lenne az elvárás, ekkor a 4 millió gépjármű kgfb-díját 3000-4000 ezer forinttal kellene mebgemelni. Mindez az őrült díjverseny alapján, amely a piacot jellemzi akár 25 százalékos díjemelést is jelenthet, anélkül, hogy a biztosítók bármilyen többletjövedelemre tennének szert.

Amint arról beszámoltunk, a biztosítók értetlenül állnak a kormány adótervével szemben, amely ráadásul kimerítheti a kettős adóztatás fogalmát. Az autósok terhei amúgy is nőnek: itt az újabb benzinárrekord, jövőre nagyobb lesz az áfa, illetve látványosan emelkedik majd a gázolaj jövedéki adója.

Sőt. A Napi Gazdaság Online-nak nyilatkozó szakemberek arra hívták fel a figyelmet, hogy abban az esetben, ha az új adót a biztosítóknak be kellene építeniük a díjaikba, azzal többszörösen rosszul járnának. Egyrészt azért, mert a jutalékot a biztosítási szerződések éves díja után kell megfizetni a biztosításközvetítőknek, ám ennél is érdekesebb helyzetet idéz elő ez a megoldás a bankadó terén. Annak alapja ugyanis a korrigált díjbevétel, ám a korrekciós tényezők között nem szerepel a baleseti adó. Vagyis az állam az adóként befolyó többletjövedelmén felül még a bankadó révén is jobban jár.