Vasárnap 0 órától nyilvános a versenytársak előtt is az összes biztosító 2012-es díjtarifája. A Napi Gazdaság Online megkeresésére a biztosítók vezetői - még a többi társaság díjait nem ismerve - egyértelművé tették, hogy a mostani díjhirdetésnél sem szakad majd meg a tendencia: a biztosítások átlagdíja tovább fog csökkenni, ám a visszaesés immár csak mérsékelt lesz.
A lakáshitelesek is kedvezményt kapnak!
A biztositas.hu internetes alkusz immár a díjak ismeretében azt prognosztizálja, hogy az átlagdíj a "bevallott" 5 százalék helyett akár 10-15 százalékkal is csökkenhet.Értékelésük szerint az Aegon és az Allianz is kiemelt hangsúlyt fektet idén az E GFB-re. Az internetes kommunikációs és díjfizetési kedvezményt az Allianz tavaly vezette be, idéntől pedig tovább bővítve a megcélzott ügyfelek körét, mintegy 300 ezer kishaszon jármű tulajdonos részére teszi azt elérhetővé.
Az Astra Biztosító tavalyi piacra lépését követően, (a kárstatisztikák birtokában) további 0-15 százalék között csökkenti díjait, minden még erre alkalmas szegmensben. Ingyenes balesetbiztosítást ad kötelezője mellé 250 ezer forintos térítéssel, budapesti fiatalok esetében azonban díjemelést hajt végre.
A Posta Biztosító 30-ról 60 százalékra emeli maximális kedvezményét, ezzel átlagosan 10 százalékkal csökkentve díjait. Piacújdonságként a lakáshitelesek részére külön kedvezményt ajánl és 5000 forint alatti éves díjon hoz forgalomba olcsó CASCO-t.
A tavaly a kampány egyik nyertesének számító K&H, idén is komolyan versenybe száll az ügyfelekért. Egyes jó kockázatú megyékben az átlagnál is nagyobb mértékben csökkenti díjait (Heves és Békés), de vezető kíván maradni a motorkerékpárok kötelező biztosítási piacán is.
A Groupama 15 százalékos átlagos és 25 százalékos E-GFB kedvezményével az internetes kedvezmények sorát gyarapítja. Meglepetésre nyit a nagyvárosi fiatalok felé, megtartva tavaly alkalmazott ajándék assistance szolgáltatását. Olcsó díjaival a piac egyik meglepetését okozhatja.
A Wabard és az MKB idén tovább kívánnak növekedni. Az MKB 4-6, míg a Wabard 15 százalékkal csökkenti a személygépjárművek díjait. Mindkét társaság jelentős internetes kedvezményt ad az autósoknak, melyekkel akár 58-60 százalékos alapdíj csökkenés is elérhető.
Az Uniqa periodikus kötelező díjpolitikája idén jelentősen lefelé viszi a díjakat. A piac egyik legnagyobb szereplőjeként alkalmazott Internetes kommunikációs kedvezménye, akár 45 százalékkal is csökkentheti díjait, melyet 28 és 33 éves ügyfelek körében is tovább csökkent.
A Signal a vezérigazgató váltást követően Budapesten és vidéken is nyit a fiatalok felé. 5,5 százalékos átlagos díjcsökkentésénél is nagyobb engedményre tehetnek szert a motorkerékpárok és a 70 KW feletti teljesítményű személygépjárművek tulajdonosai.
A KÖBE hagyományosan jó díjait az idén további 5-10 százalékkal csökkenti, további kedvezményt adva a gyermekes szülőknek. Miközben aktívan bekapcsolódik a flottákért folyó versenybe a piacnak és az ügyfeleknek is üzen reklámszlogenjével: "Mi nem a markunkat nyújtjuk, hanem a kezünket!"
A Netrisk.hu gyorsjelentése szerint az Allianz érdemben nem csökentette tovább árait, a kicsik ugyanakkor esetenként drasztikusan visszavágták a biztosítási díjaikat: A Netrisk.hu gyorsjelentése szerint az Allianz érdemben nem csökentette tovább árait, a kicsik ugyanakkor esetenként drasztikusan visszavágták a biztosítási díjaikat: a Wabard a fővárosban helyenként 7o, a KÖBE 4o-5o százalékkal lett olcsóbb a fiatalokat prefererálva. A középkorú budapesti és vidéki autósokra is a kisebb piaci szereplők, köztük a Wabard és a KÖBE hajtottak rá, 35-4o százalékkal kedvezőbb árakkal.
A legkomolyabb átlagdíj-csökkenéssel a piac új szereplője, a CIG EMABIT vezérigazgatója számolt a díjhirdetés előtti órákban: Csurgó Ottó 10 százalékos átlagos díjcsökkenést prognosztizált. Összességében érezhető, hogy a piac előzetesen nem számított arra, hogy bekövetkezik a tavalyi év furcsa hatása: akkor szinte minden társaság nagyjából 10 százalékkal csökkentette átlagdíjait, ám a piacot mégis az határozta meg, hogy a K&H, az Allianz és az Astra díjai alaposan alávágtak a többieknek. A tavalyi kampánygyőztes K&H több, mint 265 szerződéssel tudta növelni ügyfelei létszámát. Máhig Attila, a Groupama Garancia nem-életbiztosítási ügyvezető igazgatója szerint a tavalyi drasztikus díjcsökkentésnek idén nem lesz folytatása.
A K&H-n jelek szerint nem múlik majd mindez. Kaszab Attila, a társaság nem-életbiztosítási üzletág vezetője szerint az idei célszámaikat gépjármű-kategóriánként határozták meg. Vannak olyan kategóriák, ahol további növekedést szeretnének elérni, és vannak olyanok, ahol racionalizálni szeretnék az állományunkat.
Míg tavaly hasonló körkérdésünkre a biztosítói vezetők szinte kivétel nélkül előzetesen állományuk számottevő bővülésével számoltak, most sokkal visszafogottabb állománynövekedési várakozásokról adtak számot. Ami bizonyosnak látszik: a CIG EMABIT előzetes tervei szerint döntően a vállalatok, intézmények flottáit célozta meg, ám Csurgó Ottó szerint ebből a körből is szívesen kihagynák a nemzetközi fuvarozókat.
Ki mit ajánl?
A Groupama Garancia a nagyvárosi, fiatalabb, nem túl öreg autóval rendelkező autósok számára próbál a kedvezni. Aligha véletlen, hogy a társaság - több más cég után - elindítja az ennek a szegmensnek "célzott" új értékesítési csatornáját, a GroupamaDirekt.hu online biztosításkötési oldalt, amelyet komoly sorsjátékkal is igyekeznek népszerűbbé tenni. A korábbi évek gyakorlatát folytatva olyan értéknövelő szolgáltatásokkal egészítették ki a biztosítást, mint az asszisztencia szolgáltatás, mely a biztosítás szerződőjének nyújt segítséget. A meglévő kedvezmények körét nem csökkentették, ugyanakkor új kedvezményként vezették be a kármentességi kedvezményt, illetve a kommunikációs kedvezményt, amely a mobil telefonszám, illetve e-mail cím megadása esetén illeti meg az ügyfelet.
A Generali továbbra sem egy-egy szegmenst céloz meg, hanem - Ilics László vezérigazgató-helyettes szerint - kitartanak a kockázatarányos tarifálás mellett. Emellett az idén nagy hangsúlyt fektetnek a károkozónak szánt kiegészítő szolgáltatásokra is, illetve csomagajánlatokkal próbálják megszólítani az ügyfeleket.
Ilics szerint a Generalinál a több kárt okozó ügyfelek nem számítanak célszegmensnek, míg a kármentes autósokat kedvezményekkel díjazzák. Ilics úgy véli, a piacon már sok "egzotikus" kedvezmény van, nem kívánnak beállni ebbe a sorba. A kedvezményrendszerüket a keresztértékesítésre és a csomagajánlatokra építették.
A kockázatelbírálásnak nagyobb a jelentősége
Megyeri Gábor, az Uniqa gépjárműbiztosítási területvezetője úgy látja, hogy a kockázatarányos díjképzés útján megvalósuló kockázatelbírálás még a korábbiaknál is nagyobb jelentőséggel bír a díjak jelenlegi színvonala mellett. A verseny másik tényezője pedig a költségek - különösen az adminisztratív és az értékesítési díjak - csökkentése.
A fentiek nyomán az Uniqa a díjképzés, így a kedvezmények terén két szempontot tartott mérvadónak: 1. a díj tükrözze a kockázat mértékét, 2. a kedvezménnyel kalkulált díj ösztönözze a szerződőt a költségkímélő megoldás választására (pl. éves illetve bankkártyás díjfizetés, e-kommunikáció). Elmondása szerint bevált kedvezményeiket megtartják, bár némelyik meghatározását módosítják.
A K&H Biztosító a díjképzésnél a jó technikai eredményű szegmensekre összpontosít, a kedvezményadás során pedig a tavaly jól bevált gyakorlat szerint a keresztértékesítésre helyezi a hangsúlyt - mondta díjaikról Kaszab Attila.
A Signalnak továbbra is a vidéken élő, 35 év feletti autósok jelentik a fő célcsoportot, de a 2012-es díjakkal már egy fiatalabb korcsoport, a 30-34 éves korosztály felé is nyitnak - mondta el Flamich Gábor gépjármű-biztosítási főosztályvezető. Továbbra sem célozzák meg a fiatalok (30 év alattiak) csoportját, illetve a nagy kockázatú járművek tulajdonosait. Tájékoztatása szerint csak a díjjal próbálják megszólítani ügyfeleiket, külön akciót nem szerveznek. Egyetlen új kedvezményt vezettek be, a Co-op Klub kártyával rendelkezők 5 százalékos kedvezményt kapnak.
Az Union díjszabása is a kockázatoknak megfelelő árazást tükrözi, kiemelt célcsoportot nem határoztak meg, Maják Viktor kommunikációs igazgató szerint a megfelelő ár-érték arányú szolgáltatás biztosítása a céljuk. Nem szűnik meg egyetlen kedvezményük sem, ugyanakkor újat sem vezetnek be, a kedvezmények mértéke pedig a kockázatarányosság elvén alapszik.