Miközben a sajtóban az alkuszcégek abban versenyeznek, hogy milyen alacsony díjkülönbség esetén vélik az ügyfélről, hogy váltani fog az idei kampányban, látni kell, hogy a néhány száz forintos spórolás helyett - a nem elég figyelmes ügykezelés nyomán - akár a korábbi díj dupláját is fizetheti az autós az új nyilvántartási rendszer gyerekbetegségei miatt - mondták el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (MABISZ) képviselői egy mai háttérbeszélgetésen.
Papp Lajos elnök szerint a Központi Kártörténeti Nyilvántartás (KÁNYA) feltöltésekor számos hibás adat kerülhetett rögzítésre, ezek orvoslására ugyanakkor meglehetősen kemény határidőket szabott meg a törvényalkotó. Az új biztosító megpróbálja bekérni majd a KÁNYÁ-ból a kártörténeti adatokat, ám a rendszer feltöltésekor már kiderült, a rendszer eltérő nyilvántartásokra épül. Így akár százezres lehet azok köre, akinek adata nem került fel a rendszerbe. A KÁNYA a személyi adatokat a lakcímnyilvántartóból kéri ki, az itt nyilvántartott - hivatalos - adatok eltérhetnek a gépjármű-nyilvántartásban szereplő adatoktól - például egy dr. titulus lehagyása leállítja a rendszert.
A biztosítást kötő számára fontos tudni, hogy abban az esetben, ha az új biztosító nem tud adatot lekérni a KÁNYA-rendszerből, 45 napon belül értesíteni köteles az ügyfelet, akinek igen szűk idő áll rendelkezésére, hogy a régi biztosítónál elérje az adatok javítását. Ha a szerződéskötést követő 60. napon nem áll rendelkezésre a hivatalos KÁNYA-igazolás, automatikusan A0 kategóriába kerül az autós, s ez a bonusz/malusz besorolás a tárgyévre végleges - korrigálni csak a következő biztosítási évtől lehet - hívta fel a figyelmet Papp Lajos.