Az év első hét hónapjában 26 680 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, miközben a nagykereskedelmi értékesítések 30 784 darabra rúgtak - derül ki a Magyar Gépjárműjimportőrök Egyesülete által közölt adatokból. Az eltérés tetemes: a nagykeradatokkal számolva 15 százalékkal nagyobbnak látszik a magyar piac. (A forgalomba helyezett autók statisztikája éves szinten 3,1, a nagykereskedelmi 4,2 százalékos többletet mutat 2010 azonos időszakához képest.)

A bő négyezer darabos különbség a kiszállított, de még nem értékesített gépkocsik számát mutatja, de lehet benne minimális mennyiségű reexport is - kommentálta az adatot a Napi Gazdaság Online kérdésére Erdélyi Péter, az MGE elnöke. Hozzátette: a négyezer darab nem számít jelentős tételnek, hiszen valamennyi készletet is kell tartaniuk a kereskedőknek, illetve a kiszállított, de át nem adott flották szintén növelhetik a különbséget. A piac fénykorában 6-8 ezres különbség sem volt feltűnő - mondta Erdélyi.

A szakember korábban az értékesítési adatok kapcsán azt mondta, hogy az éves szinten mért júliusi visszaesésből nem volna helyes messzemenő következtetéseket levonni, azaz nem lehet kijelenteni, hogy összeesett a piac, ahogyan azt sem, hogy eddig nagyon ment. Erdélyi akkor hozzátette, hogy lesznek még visszaesések, törékeny a piac, a meginduláshoz nincs stabil gazdasági háttér.

Amint arról beszámoltunk, a múlt hónapban kevesebb mint 3,7 ezer gépkocsira került rendszám, az egy évvel korábbinál bő 15 százalékkal kevesebb. Szokatlanul gyengén teljesített a kishaszonjármű-piac is: a korábbi hónapok szinte töretlen növekedése után a július közel 12 százalékos visszaesést hozott, így 751 darabra akadt vevő.