A Mazda6 legutóbbi modellfrissítésének egyik leginkább hangoztatott pontja a lágyabbra vett rugózás volt. Okkal értetlenkedhet az ember, egy sportosnak szánt középkategóriáson miért kéne bármit is lágyítani? A válasz egyszerű: a vevők az autószalonban állva gyakran jóval sportosabb modellt szeretnének annál, mint amellyel a hétköznapokban egyik úthibáról a másikra döccennek. A japán középkategóriás pedig tényleg a mezőny legkeményebbjei közé tartozott, nem véletlen, hogy most ennyire hangoztatták a felpuhulást.
A helyzet az, hogy most egy kicsit átestek a ló túlsó oldalára. A Mazda6 ugyanis még a méretes, 18 colos kerekeivel is egészen puhának érződik, elsősorban a karosszéria viszonylag nagy billenéséből fakadóan. Ez szerencsére csak nagyon forszírozott tempónál jön elő, ahogyan az is, hogy egy kanyar közepi gázelvételnél bizony szépen megmozdul a hátulja. Hogy ezek a témák irrelevánsak egy ilyen modell esetében? Nos, egyáltalán nem azok, ennek bizonyítására elég egy pillantást vetni az adatlapra. A kipróbált modellben ugyanis a Mazda6-hoz kérhető legerősebb dízelmotor dolgozott, a 2,2 literes négyhengeres 180 lóereje pedig mindenre elegendő egy ekkora autónál. Ezt rögtön egy német autópályán sikerült is bizonyítania, ahol arról is megbizonyosodhattunk, hogy nem csupán 130 km/órás tempóig, de 180-ig is kimondottan jól gyorsul, feladva a leckét ezzel több prémium autónak.
Kapcsolódó
A legerősebb dízelmotorral szerelt Mazda6 ugyanis tényleg felesleges Magyarországon, hacsak nem célunk a közigazgatási bírságok nagyüzemi módon történő gyűjtése. Idehaza tökéletesen elég a 163 vagy akár a 129 lóerős változat is, hiszen azok is épp elég erősek és nyomatékosak, elsősorban az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban. A legerősebb dízellel szerelt Mazda6 ugyanis minden fokozatban igen jól megy, még az igen hosszú áttételű hatodikból sem kell kivenni, még autópályás előzéseknél sem. Itt derül ki, hogy az utastérbe sem jut a kelleténél több zaj, az ülések is kényelmesek és az olyan, vezetést segítő rendszerek is jól jönnek, mint a holttérfigyelő. További pozitívum, hogy a sok-sok lóerő és a forszírozott tempó együttesen sem eredményez aggasztó fogyasztást: a gyárilag megadott 5,4 litert persze így nem sikerül elérni, de a tapasztalatok szerint hét liter alatt maradó érték így is nagyszerű eredmény.
Mazda6 2.2 CD180 Sportkombi | |
Hosszúság x szélesség x magasság | 4785 x 1795 x 1490 mm |
Tengelytáv | 2725 mm |
Motor | négyhengeres turbódízel |
Teljesítmény | 180 LE |
Nyomaték | 400 Nm |
Saját/össztömeg | 1500/2145 kg |
Csomagtartó | 519 l |
Gyorsulás | 8,7 mp |
Végsebesség | 216 km/h |
Gyári fogyasztás | 5,4 l/100 km |
Szén-dioxid-kibocsátás | 143 g/km |
Alapár | 8 609 900 Ft |