Hat prémiumgyártó ütközésmegelőző rendszere közül a Volvóé bizonyult a leghatékonyabbnak az ADAC tesztjén. A német autóklub idén első alkalommal hasonlította össze az egyre inkább terjedő aktív biztonsági rendszereket, amely során az Audi, a BMW, az Infiniti, a Mercedes, a Volkswagen és a Volvo megoldásai versenyeztek egymással.
A teszt során olyan, a közlekedésben előforduló szituációkat szimuláltak, mint a kis sebességgel haladó, a fékező, az éppen megálló, valamint az álló járművel való ütközés. Ezek végeredményeként a Volvo V60 bizonyult összetettben a legjobbnak, ráadásul egyedül a svéd kombi érdekelte ki a teszten a "nagyon jó" minősítést. Jó eredményt ért el a Mercedes-Benz és az Audi is, előbbi a CLS-sel, utóbbi pedig az A7-tel bizonyított a teszten, de hasonlóan teljesített a Volkswagen Passat is. Náluk valamivel gyengébben muzsikált a BMW 5-ös, valamint az Infiniti M37S, ettől függetlenül azonban az ezekben található ütközésmegelőző rendszerek is igen hasznosak tudnak lenni.
A svédek City Safety rendszere mostanra hat Volvóhoz (S60. V60, XC60, XC70, V70 és S80) alapfelszereltség. Ez ki lehet még bővíteni sávelhagyásra, illetve elalvásra figyelmeztetőt, holttér-figyelőt, valamint távolságtartó tempomattal társított ráfutásra figyelmeztető rendszerrel is, a csomag felára 590 ezer forint.
Helyezés | Modell | Összpontszám | Értékelés |
1. | Volvo V60 D5 AWD Geartronic | 1.5 | Nagyon jó |
2. | Mercedes CLS 350 CGI | 1.7 | Jó |
3. | Audi A7 3.0 TFSI | 2.0 | Jó |
4. | VW Passat Variant 2.0 TFSI DSG | 2.1 | Jó |
5. | BMW 530d Aut. | 2.8 | Átlagos |
6. | Infiniti M37S Premium | 3.0 | Átlagos |