Nyár végén vehetik át az első megrendelők a Volvo elektromos autójának sluszkulcsát. A svédek a napokban kezdték meg első elektromos autójuk sorozatgyártását, amelyből eddig leginkább különféle vállalatok, hatóságok és kormányzati szervek rendeltek.

A Volvo C30 Electric értékesítése több európai országban - köztük Svédországban, Belgiumban, Hollandiában és Norvégiában - kezdődik meg, Magyarországon a belátható jövőben - vélhetően nagyrészt a szükséges infrastruktúra hiánya miatt - nem lesz kapható. A svédek számára szokatlan hajtást tavaly ősz óta teszteli a Volvo egy 50 autós saját flottán. A gyártó tervei szerint 2012 végéig körülbelül 250 autót sikerül legyártani, de a piaci kereslet függvényében ennél akár több elektromos C30 gyártása is elképzelhető.

A Volvo C30 Electric a hagyományos összeszerelő-soron készül a márka ghenti üzemében. Innen  az autót Göteborgba, a márka központjába szállítják, ahol beszerelik a motort, az akkumulátort és az összes többi elektronikát. Az akkumulátorok az üzemanyagtartály helyére, illetve az autó középkonzoljának különleges kialakítású rekeszébe kerülnek, melynek köszönhetően a csomagtér mérete változatlan marad. Az autó hagyományos hálózati konnektorról tölthető: egy teljes feltöltés körülbelül 7 órát vesz igénybe, és ideális esetben 150 kilométeres távolság megtételére elegendő. A Volvo C30 Electric csúcssebessége 130 km/óra, és az autó négy másodperc alatt gyorsul 0-ról 50 km/órás sebességre.

Hét óra alatt hagyományos hálózatról is feltölthető a C30 Electric