Bár az utolsó hetek eredményei még nem ismertek, jó eséllyel elmondható, hogy a retail autófinanszírozás terén a piac várhatóan alulmúlja majd a 2010-es évet. Bohács Zoltán, a Lombard Lízing gépjármű-finanszírozási üzletágának vezetője, a Magyar Lízingszövetség autófinanszírozási tagozatvezetője szerint a januárban csökkenő regisztrációs adó kihasználására hirdetett akciók mellett is az év utolsó néhány hetében inkább a kivárás volt jellemző a piacra. A finanszírozást így lényegében a flottavásárlások tartották életben.
A jövő is ebbe az irányba mutat − tette hozzá Bohács. A lízingszövetség egy év végi felmérése szerint a gépjármű-finanszírozás terén a lízingcégek − pusztán a makroadatok változása alapján − 7,8 százalékos finanszírozottösszeg-csökkenést és 1,26 százalékos portfóliózsugorodást prognosztizálnak, miután a vásárlóerőben nem várható jelentős javulás.
Ami újat hozhat a piacra, az egyértelműen az új adókedvezmény-rendszer, amely a nyílt végű lízing és a tartós bérlet esetén a céges autóhasználat arányában lehetővé teszi a cégeknek, hogy a havi törlesztés áfáját levonják. Ez a lehetőség a készpénzes vásárlások esetében nem áll fenn, így a Lombard szakembere szerint van remény arra, hogy az újautó-vásárlásokon belül − ha azok darabszámra nem is nőnek majd drámaian − a tavalyi 30 százalékról akár 40-50 százalékra is megnőhet a finanszírozott autók részaránya. Bohács Zoltán azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a visszaigényelt áfával számottevően olcsóbbá váló üzemeltetés lehetőségével akár több olyan alvó, "kényszer"-kkv is élhet, ahol így lényegében a magánbeszerzést teszik cégesen elszámolhatóvá.