A NAPI Gazdaság cikke Ezzel folytatódik az a tendencia, amellyel a vezérképviseletek, márkaimportőrök vezetői számoltak: idén várhatóan 5–10 százalékkal visszaesik a tavaly 208 ezer autót értékesítő piac. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) összesítése szerint az év első félében 94 642 új személyautó és terepjáró kelt el, ami 9,4 százalékos visszaesés a tavalyi hathavi eladásokhoz képest. Az idei első negyedévi csökkenés még „csupán” 7,4 százalékos volt. Vannak persze nyertesek is: például a tavalyi 13 után, az idei első félévben 109 új Subarut vásároltak, ami 738,5 százalékos növekedés. Kirívóan rosszul ment viszont az Alfa Romeónak, amelyből idén eddig 90-et vásároltak, szemben a tavaly félévi 202-vel. Ennél nagyobb mértékű visszaesés ugyan nem volt, ám az elmúlt félévben fél tucat márka volt kénytelen elkönyvelni 38,2–54,9 százalék közötti csökkenést. Az élen továbbra is a Suzuki áll, eladásai több mint 12 százalékkal 20,5 ezerre nőttek. Az Opel szerény csökkenéssel 10,3 ezer darabot értékesített, amivel megőrizte második helyét, míg a harmadik helyezett Skoda 4 százalékkal 8,6 ezerre növelte forgalmát. Növekvő féléves eladásokat mutatnak a prémium és luxus kategóriájú személyautókat, terepjárókat forgalmazó márkák, amelyek közül a BMW 70 százalékkal, a Mercedes, a Porsche és az Audi pedig 25,3–36,1 százalék közötti mértékben növelte értékesítését. Az MGE adatai szerint 2005 első félévében 21 százalékkal kevesebb kishaszonjárművet vásároltak, e szegmensen belül a Volkswagen, a Ford és a Land Rover áll a dobogón eladásai alapján. A nagyobb haszonjárművek közül a 3,51 és 5, valamint a 15,01 tonna feletti teherbírású járművek eladása nőtt, az előbbi kategóriában 31 százalékkal. Ugyancsak több, összesen 6529 új motorkerékpárt vásároltak január–júniusban, ami 6,5 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest.