Egy tanulmány szerint hétköznaponként 300 ezer ingázó hajt át autóval Budapest határán, és az elővárosokban élők közül tíz emberből mindössze három választja a közösségi közlekedést, hogy bejusson a fővárosba. Pedig drága luxus ez, és májustól még nagyobb lesz az árkülönbség a közösségi közlekedés javára.
Szerző(k): Sánta AndrásEgyre többen költöznek Magyarország egyéb részeiről Budapestre vagy az agglomerációba, Görögországon kívül egyetlen másik uniós országban sem tapasztalható ilyen szintű aránytalanság egyetlen térség javára a népesség terén. A régió más országaiban rendre van érdemi alternatíva a fővárossal szemben.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennVárhatóan az emberiség kétharmada városlakó lesz a 21. század közepére, és egy város élhetősége mentális kérdés is.
Szerző(k): Sánta AndrásElképesztő, mennyire fenntarthatatlanul élnek a budapestiek és a főváros agglomerációjában lakók – állapítja meg egy kutatás, amelynek legfőbb tanulsága, hogy a növekvő jólét nem enyhíti a környezetre nehezedő nyomást, ezért nagyobb környezeti hatékonyságra és új fogyasztási szokásokra van szükség.
Szerző(k): Sánta AndrásTöretlen az ingatlanok áremelkedése a fővárosi agglomerációban, ennek ellenére ezek a területek továbbra is keresettek a vásárlók körében. Főként a nagyobb alapterületű otthonokat keresik a vevők.
Szerző(k): Varga CsengeA Budapest környéki települések robbanásszerű lakosságnövekedési problémáinak megoldására jogszabály-módosításon dolgoznak a szakminisztériumokban.
Szerző(k): Sánta AndrásA felmérések szerint a városlakók egyre inkább szeretnének zöld városokban élni. A legnagyobb esélyt erre a peremkerületek és az agglomerációs környezet adja. Ez viszont jelentősen rontja a közlekedési körülményeket, a lakóhelyről a munkahelyre, a belvárosba történő oda-vissza utazás súlyos környezetterhelést jelent. Közben egyre több környezetbarát technológiájú, úgynevezett „zöld lakás” épül a városokban.
Szerző(k): Sz.Horváth ZsoltJanuár 31-től elkezdődött a BKK társadalmi egyeztetése, melyben kikérik az utazók véleményét Budapest közlekedéséről. A Budapesti Mobilitási Terv a társadalmi vélemények beépítése után nyeri el végső formáját, amelyről a Főváros Közgyűlése várhatóan 2023 tavaszán dönt majd.
Szerző(k): Varga CsengeAz autósok 67 százaléka számára komoly kiadást jelent az autó megtankolása. A magyar gépkocsihasználók 58 százaléka csökkentette az autóhasználatát a hatósági benzinár szabályozás eltörlése óta. A magasabb jövedelemmel rendelkező autósok 17 százaléka körében viszont nem látszik, hogy spórolnának.
Szerző(k): Horváth Tibor