Várhatóan az emberiség kétharmada városlakó lesz a 21. század közepére, és egy város élhetősége mentális kérdés is.
Szerző(k): Sánta AndrásElképesztő, mennyire fenntarthatatlanul élnek a budapestiek és a főváros agglomerációjában lakók – állapítja meg egy kutatás, amelynek legfőbb tanulsága, hogy a növekvő jólét nem enyhíti a környezetre nehezedő nyomást, ezért nagyobb környezeti hatékonyságra és új fogyasztási szokásokra van szükség.
Szerző(k): Sánta AndrásTöretlen az ingatlanok áremelkedése a fővárosi agglomerációban, ennek ellenére ezek a területek továbbra is keresettek a vásárlók körében. Főként a nagyobb alapterületű otthonokat keresik a vevők.
Szerző(k): Varga CsengeA Budapest környéki települések robbanásszerű lakosságnövekedési problémáinak megoldására jogszabály-módosításon dolgoznak a szakminisztériumokban.
Szerző(k): Sánta AndrásA felmérések szerint a városlakók egyre inkább szeretnének zöld városokban élni. A legnagyobb esélyt erre a peremkerületek és az agglomerációs környezet adja. Ez viszont jelentősen rontja a közlekedési körülményeket, a lakóhelyről a munkahelyre, a belvárosba történő oda-vissza utazás súlyos környezetterhelést jelent. Közben egyre több környezetbarát technológiájú, úgynevezett „zöld lakás” épül a városokban.
Szerző(k): Sz.Horváth ZsoltJanuár 31-től elkezdődött a BKK társadalmi egyeztetése, melyben kikérik az utazók véleményét Budapest közlekedéséről. A Budapesti Mobilitási Terv a társadalmi vélemények beépítése után nyeri el végső formáját, amelyről a Főváros Közgyűlése várhatóan 2023 tavaszán dönt majd.
Szerző(k): Varga CsengeAz autósok 67 százaléka számára komoly kiadást jelent az autó megtankolása. A magyar gépkocsihasználók 58 százaléka csökkentette az autóhasználatát a hatósági benzinár szabályozás eltörlése óta. A magasabb jövedelemmel rendelkező autósok 17 százaléka körében viszont nem látszik, hogy spórolnának.
Szerző(k): Horváth TiborNem áll meg a digitalizáció az ingatlanszektorban, hamarosan az összes budapesti panellakás alaprajza egy kattintással elérhető lesz. Közben pedig megjelentek a tavalyi év első kilenc hónapjának adásvételi adatai, és már látszik, hogy tranzakciószámok köszönő viszonyban sincsenek a 2021-es adatokkal.
Szerző(k): Koncsek RitaHa nem indul a Déli Körvasút projekt, maradhat a jogsértő állapot. Pedig a beruházást az Európai Bizottság kiválónak ítélte, és több mint 2 millió ember mindennapjait könnyítené meg a vasútfejlesztés.
Szerző(k): Hegedűs Szabolcs