A kínai elektromos autókat gyártó Nio a BYD-hez fordul segítségért egy olyan cél érdekében, ami nincs a BYD ellenére sem.
Szerző(k): Zádori Bence43 ezer négyzetméterrel nő a gödi akkugyár területe, május 1-ig még hozzászólhat a tervekhez – írásban.
Szerző(k): T. E.Erre tett indítványt a Győri Fellebbviteli Főügyészség.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA katasztrófavédelem tájékoztatása szerint nem mértek határérték feletti veszélyes anyagot a mobil laborral.
Szerző(k): H. Sz.A kínai Eve Power vállalata toborzóirodákat nyit.
Szerző(k): T. E.A felépítendő akkumulátorgyárak nagy exporttöbbletük révén támaszt nyújtanak a folyó fizetési mérlegnek, ami az országkockázati prémiumon keresztül mérsékelheti az ország finanszírozási kockázatát, illetve az árfolyamra helyeződó nyomást. Jelentős szépséghiba, hogy a gyárak termelése révén létrejövő tovagyűrűző hatások csak elenyészőek lesznek, legalábbis a beruházások és az ahhoz kapcsolódó közkiadások méretéhez mérten. A piacok szempontjából egészen biztosan pozitív képet fog festeni az akkugyárak makrogazdasági mutatókra gyakorolt hatása, a versenyképességi kérdésekre pedig majd az idő adhat pontosabb választ. Az UniCredit becslése alapján az akkumulátoripari beruházások 2026-ig 0,4 százalékponttal járulnak hozzá a GDP növekedéséhez, majd termelővé válásuk után nagyjából 0,5-1 százalékpontos GDP-hozzájárulás várható a termelésük első évében.
Szerző(k): Ifj. Becsey ZsoltHamarosan 800 ezer autó épülhet évente itthon, csak épp az infrastruktúra nincs rá felkészítve. Komoly gondokkal küzdenek a hazai gyárak az árufuvarozás terén, a most készülő autó- és akkumulátorgyárak pedig csak nehezítik a helyzetet.
Szerző(k): L. K.Az akkumulátor- és autógyártók üzemeik ellátáshoz naperőműveket is építhetnek.
Szerző(k): T. E.Már toborozzák a Fülöp-szigeti munkavállalókat a Samsung harmadik gödi gyárába.
Szerző(k): T. E.