A Gartner elemzői becslése szerint 2025-re globálisan 85 millióra emelkedhet az ilyen járművek aránya. A bővülésben Kínáé lehet a főszerep, de várhatóan az európai új-autó piacon is minden ötödik gépjármű akkumulátorral fog működni.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA közelmúltban csődvédelmet kért svéd akkugyártó, az európai akkumulátorgyártás egykori zászlós hajója, a Northvolt állítólagos tárgyalásokat folytat a kínai CATL-lel és más kínai vállalatokkal egy lehetséges partnerségről.
Szerző(k): Hercsel AdélOlybá tűnik, az észak-európai akkuipari cégnek rövidesen befellegzik, ha az államtól nem kapnak időben segítséget, melynek összege átszámítva több mint 50 milliárd forintra rúg. Fellélegezhetnek a konkurens kelet-ázsiai gyárak?
Szerző(k): Sándor ZoltánA svéd Northvolt összeomlása azzal kezdődhetett, amikor a BMW visszavonta 2 milliárd eurós akkumulátor-szerződését.
Szerző(k): Hercsel AdélFüstbe ment terv lehet az önálló európai akkugyártás felvirágoztatása: a svéd székhelyű Northvoltnak már a vezérigazgatója is lemondott, a vállalatot pedig csődeljárás alá vonták.
Szerző(k): H. A.A svéd Northvolt vállalatra sokáig úgy tekintettek, mint a világ legtöbb elektromos járműelemét gyártó kínai óriáscégek potenciális európai riválisára. A cég vezetése csütörtökön csődvédelmet kért az Egyesült Államokban, miután 5,8 milliárd dollár adósság mellett, mindössze 30 millió dollár készpénz maradt.
Szerző(k): Vígh Gábor