A magyar nukleáris intézményt irányító MVM vezetősége arra számít, hogy az Európai Bizottság húsz évvel meghosszabítja a Paksi Atomerőmű üzemidejét. Ám milyen most a Paksi Atomerőmű 2023-ban? Bejártuk a reaktorcsarnokot, az üzemanyagtárolót és a különböző laboratóriumokat is.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaSokan forradalmi változást remélnek az elektromos gépjárművekhez használt akkumulátorok piacán, a szilárdtest-akkumulátoroktól pedig a jelenlegi anomáliák megoldását várják. Az új technológiával kapcsolatban azonban egyelőre túl sok a bizonytalansági faktor ahhoz, hogy a gyártók elkötelezzék magukat az átállásra.
Szerző(k): Economx„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAz már ismert, hogy a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) hazánk eddigi történelmének legnagyobb beruházását telepíti Debrecenbe, ugyanakkor a jövő iparának tartott akkumulátorgyártás hazai felfuttatása számos megválaszolandó és jogos kérdést vet fel, amire együtt kerestük a válaszokat a kínai óriás vezetésével.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAz agrárminiszter az Economxnak rágalomnak és pánikkeltésnek nevezte , hogy az akkumulátoripar elvenné a termőföldet a mezőgazdasági termelés elől, ugyanakkor egyedül hazánkban sikerült maximalizálni az agrárium társfinanszírozását.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaHamarosan munkába állnak az első dolgozók, annak ellenére, hogy az iváncsai akkumulátorgyárat kiszolgáló közlekedési infrastruktúra nem követte az akkugyár építését, ahogy a zajvédelemre is panaszkodnak a lakók.
Szerző(k): EconomxA harmadik alkalommal megrendezett konferencia az akkumulátoripari vállalatok és szakemberek fontos éves találkozója, ahol a résztvevők a magyar akkumulátor-értéklánc fejlesztésére megfogalmazott, 2050-ig elérendő karbonsemlegességi célokat is megvitatják.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaKomoly kihívója akadt a Teslának: a BYD immár meghaladta negyedéves gyártási számban Elon Musk cégét, és az elektromos autók második legnagyobb eladója lett világszinten. Hogy nőtt ekkorára a kínai cég?
Szerző(k): Fellegi TamásKína, Norvégia és az Egyesült Államok készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére, de Svédország és az Egyesült Királyság is az élmezőnyben van – derül ki az EY nemzetközi tanulmányából.
Szerző(k): Horváth Tibor