A német Audi autógyártó azt támogatja, hogy a dolgozóknak állandó béremelés helyett egyszeri adómentes kifizetésekkel segítsenek – mondta a vállalat humánpolitikai igazgatója. Németországban a szakszervezetek már a növekvő infláció miatt magasabb béreket követelnek a gyártótól.
Szerző(k): Szabó DánielA kínai piac lassulását és az orosz inváziót "kihasználva" tudta a Bentley átvészelni 189 autójának elvesztését anélkül, hogy ügyfelek tömegei fordultak volna el a gyártótól - derül ki az Autonews összeállításából, amelyet a Felicity Ace februári elsüllyedése nyomán írtak.
Szerző(k): Szász PéterA külgazdasági- és külügyminiszter elmondta, reális esélyt lát arra, hogy a recesszió ellenére a magyar autóipar termelése átlépje a 10 ezer milliárd forintos álomhatárt.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonMiután az elmúlt évtizedben már többször terjedtek hírek, hogy a Volkswagen AG valamelyik prémium márkája csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez, most biztossá vált, hogy az Audi 2026-ban már motorgyártóként részt vesz a bajnokságban. Az autókonszern másik tagja, a Porsche is hamarosan bejelentheti, hogy elindul a versenysorozatban.
Szerző(k): Szabó DánielMegállapodtunk a munkáltatói oldallal az érvényben lévő bérmegállapodásban rögzített, 2022-es évre vonatkozó inflációkövető bérkorrekció mértékéről és előrehozott időpontjáról - adta hírül az Audi Hungária Független Szakszervezet.
Szerző(k): Domokos LászlóTovábbi elektromos hajtásokkal bővíti termékportfóliáját az Audi. A Győrben gyártott MEB ECO hajtásokat a Volkswagen-csoport kis méretű elektromos autóiba építik be. A sorozatgyártás a tervek szerint 2025-ben indul.
Szerző(k): Molnár CsabaAz Audi brüsszeli gyárában az akkumulátorok gyártásához szükséges alkatrészeket már nem teherautóval szállítják Magyarországról, hanem vasúton a DB Cargóval. A lépés célja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és a spórolás. Ehhez egy új logisztikai központot is létrehoztak.
Szerző(k): Szabó DánielEnyhül a globális chiphiány, amely globálisan megbénította az autóipart. Mindez köszönhető az orosz-ukrán háborúnak, amely az egész világon recesszióval fenyeget. Viszont nem tűnt el minden kockázat és Kelet-Európában más miatt aggódhat a járműgyártás.
Szerző(k): Szabó DánielA német luxusautó-ipar két magyarországi vállalata úgy döntött, hogy nyeresége nagy részét hazautalja anyavállalatának, azaz egyelőre nem látnak fantáziát abban, hogy itt költsék el.
Szerző(k): Komócsin Sándor