autó

12.
01.
17:44
Ha 2010 óta nem cserélt autót, ma még megteheti

Ha 2010 óta nem cserélt autót, ma még megteheti

Akik 2010 óta nem cserélték le autójukat, ma éjfélig még felmondhatják kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat, ha nem elégedettek a meglévővel.

Szerző(k): Economx
11.
22.
13:33
„Nincs erre erőforrás” – reagáltak az önkormányzatok a parkolási módosítási tervekre

„Nincs erre erőforrás” – reagáltak az önkormányzatok a parkolási módosítási tervekre

Módosítaná az Országgyűlés a parkolásra vonatkozó szabályzatot, kiterjesztenék a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeket és kedvezményeket a közösségi autóbérlőkre is. Ehhez azonban az önkormányzatoknak folyamatosan ellenőrizni kellene, hogy az adott lakossági helyen helyi lakos parkol-e éppen a közösségi autóval. Van olyan önkormányzati hivatal, ahol már most tudják, nem lesz erre szabad kapacitásuk.

Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn
11.
21.
10:32
Szoboszlai maga árulta el, milyen szuper járgánnyal közlekedik

Szoboszlai maga árulta el, milyen szuper járgánnyal közlekedik

Szoboszlai Dominik nemrég az autó és focirajongók fülébe ültette, hogy autót cserél és eddigi G osztályú Mercedesétől megválik.

Szerző(k): Economx
11.
20.
06:42
Még mindig nem áll készen Magyarország a CATL-re, és ez nem a kínaiak hibája

Még mindig nem áll készen Magyarország a CATL-re, és ez nem a kínaiak hibája

„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
17.
13:17
Kiderült, az akkumulátoripar ezzel magyarázható, nem pedig a munkahelyteremtéssel

Kiderült, az akkumulátoripar ezzel magyarázható, nem pedig a munkahelyteremtéssel

A Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) Munkahelyek az akkumulátoriparban című konferenciáján kiderült, úgy sikerült megalkotni hazánk akkumulátoripari stratégiáját, hogy a tervezők nem számoltak a magyar munkaerő-piaci sajátosságokkal. De akkor miért támogatja álláshelyenként több mint hatvannégy millió forinttal a magyar állam a betelepülő ázsiai akkumulátoripart?

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
15.
16:55
Merész húzással alakítja át a Toyota legnépszerűbb kocsiját

Merész húzással alakítja át a Toyota legnépszerűbb kocsiját

A japán autógyártó nem titkolt célja, hogy belopja az amerikai piac szívébe a hibrid technológiát.

Szerző(k): Economx
11.
15.
12:15
Nagyon ráfaraghat, akinek menetrögzítő van a kocsijában

Nagyon ráfaraghat, akinek menetrögzítő van a kocsijában

Magyarországon nincs olyan jogszabály, amely tiltaná a fedélzeti kamera használatát, de jogszerű használatukhoz számos törvényt, jogi szabályozást figyelembe kell venni, például az Infotörvény, az adatvédelmi törvény, a GDPR rendelkezéseit. Legjobban az nehezíti a helyzetet, hogy nincs egységes, átfogó jogi szabályozás.

Szerző(k): Drávucz Péter
11.
13.
15:37
Brutálisan öreg autókkal járnak a magyarok

Brutálisan öreg autókkal járnak a magyarok

Aki lecserélné autóját, átlagosan 1-3 millió forintot költene az új járgányra.

Szerző(k): Economx
11.
10.
19:00
Soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók – Bazsó Gábor „Karotta” autós szakújságíró

Soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók – Bazsó Gábor „Karotta” autós szakújságíró

A korábbi hírekkel ellentétben soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók köszönhetően a várható problémák korai felismerésének, és annak, hogy tudatosan megszüntették az egyes márkák legolcsóbb modelljeit. Így bár a volumen elmaradt a korábbiaktól, a nagyobb árrés nagyobb profitot jelentett – mondta el az Economx podcastjában Bazsó Gábor „Karotta” szakújságíró. Véleménye szerint ezt a piaci pozíciót akkor is meg tudják őrizni, ha a távol-keleti – leginkább kínai – elektromos autók fokozatosan növekvő európai térnyerése nagyobb sebességre kapcsol.

Szerző(k): Gáll Csongor
11.
09.
06:42
Mit akar a CATL Debrecenben? Mindent elárult az Economxnak a kínai óriás

Mit akar a CATL Debrecenben? Mindent elárult az Economxnak a kínai óriás

Az már ismert, hogy a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) hazánk eddigi történelmének legnagyobb beruházását telepíti Debrecenbe, ugyanakkor a jövő iparának tartott akkumulátorgyártás hazai felfuttatása számos megválaszolandó és jogos kérdést vet fel, amire együtt kerestük a válaszokat a kínai óriás vezetésével.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba