Módosítaná az Országgyűlés a parkolásra vonatkozó szabályzatot, kiterjesztenék a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeket és kedvezményeket a közösségi autóbérlőkre is. Ehhez azonban az önkormányzatoknak folyamatosan ellenőrizni kellene, hogy az adott lakossági helyen helyi lakos parkol-e éppen a közösségi autóval. Van olyan önkormányzati hivatal, ahol már most tudják, nem lesz erre szabad kapacitásuk.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennSzoboszlai Dominik nemrég az autó és focirajongók fülébe ültette, hogy autót cserél és eddigi G osztályú Mercedesétől megválik.
Szerző(k): Economx„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) Munkahelyek az akkumulátoriparban című konferenciáján kiderült, úgy sikerült megalkotni hazánk akkumulátoripari stratégiáját, hogy a tervezők nem számoltak a magyar munkaerő-piaci sajátosságokkal. De akkor miért támogatja álláshelyenként több mint hatvannégy millió forinttal a magyar állam a betelepülő ázsiai akkumulátoripart?
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA japán autógyártó nem titkolt célja, hogy belopja az amerikai piac szívébe a hibrid technológiát.
Szerző(k): EconomxMagyarországon nincs olyan jogszabály, amely tiltaná a fedélzeti kamera használatát, de jogszerű használatukhoz számos törvényt, jogi szabályozást figyelembe kell venni, például az Infotörvény, az adatvédelmi törvény, a GDPR rendelkezéseit. Legjobban az nehezíti a helyzetet, hogy nincs egységes, átfogó jogi szabályozás.
Szerző(k): Drávucz PéterAki lecserélné autóját, átlagosan 1-3 millió forintot költene az új járgányra.
Szerző(k): EconomxA korábbi hírekkel ellentétben soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók köszönhetően a várható problémák korai felismerésének, és annak, hogy tudatosan megszüntették az egyes márkák legolcsóbb modelljeit. Így bár a volumen elmaradt a korábbiaktól, a nagyobb árrés nagyobb profitot jelentett – mondta el az Economx podcastjában Bazsó Gábor „Karotta” szakújságíró. Véleménye szerint ezt a piaci pozíciót akkor is meg tudják őrizni, ha a távol-keleti – leginkább kínai – elektromos autók fokozatosan növekvő európai térnyerése nagyobb sebességre kapcsol.
Szerző(k): Gáll CsongorAz már ismert, hogy a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) hazánk eddigi történelmének legnagyobb beruházását telepíti Debrecenbe, ugyanakkor a jövő iparának tartott akkumulátorgyártás hazai felfuttatása számos megválaszolandó és jogos kérdést vet fel, amire együtt kerestük a válaszokat a kínai óriás vezetésével.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba