A magyarok 57 százaléka szerint az Orbán-kormány visszaállíthatná a hatósági üzemanyagárakat.
Szerző(k): EconomxÁrokba csapódott egy furgon az M5-ösön, Kiskunfélegyháza határában és egy kamion is összeütközött egy személyautóval.
Szerző(k): EconomxRobert Habeck gazdasági miniszter elismerte a francia-német érdekellentétet a kínai elektromos járművek elleni uniós szubvencióellenes vizsgálat kapcsán. Franciaország, amely határozottan szorgalmazta a kínai e-járművekkel kapcsolatos uniós vizsgálatot, sokkal kevesebb autót értékesít Kínában, mint a német autógyártók.
Szerző(k): Horváth TiborEgyelőre viszonylag jól lehet haladni a közutakon, ugyanakkor történt két baleset is, amelyek lassítják a forgalmat. A Balaton és a főváros közt pedig útépítés lassítja a forgalmat.
Szerző(k): EconomxHazánkban egyre több akkumulátorgyár épül, a BrainBar fesztiválon ennek a hasznosságáról vitatkoztak. A jövő üzemanyaga is kérdéses, egyes szakértők szerint az akkumulátor később is velünk marad, de a hidrogén meghajtás is lehetséges megoldás. Egyes szakértők szerint pedig a tömegközlekedés vagy az autóbérlés lehet a jövő. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár arról beszélt, hogy a vasút a 21. század közlekedése.
Szerző(k): Horváth BalázsCsak úgy tudjuk megelőzni a halálos baleseteket, ha nem az emberek vezetnek, hanem a gépek, akik képesek akár egymással is kommunikálni az utakon – mondta Lepsényi István, a MÁV igazgatósági elnöke és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke. Úgy véli, a mobilitás és a hidrogén lesz az autóipar kulcsa a következő évtizedekben.
Szerző(k): Horváth BalázsAmikor valaki leadja régi autóját – ami nem kell, hogy roncs legyen – és vállalja, hogy a leadott jármű helyett elektromos autót vásárol, akkor ahhoz állami támogatást is kap.
Szerző(k): Horváth TiborRishi Sunak brit miniszterelnök szerdai bejelentése szerint az eddigi 2030 helyett 2035-ig lesz lehetséges a dízel- és benzinüzemű autók forgalomba helyezése. Igaz az Egyesült Királyság megteheti, a Brexit óta már nem uniós tagállam.
Szerző(k): Horváth TiborAz AutoWallis Group sajtónyilvános befektetői napján kiderült, hiába a biztató adatok, és a „robusztus növekedés”, a kínai előretörés elől nincs kibúvó. Az eseményen egyébként több előadást és kerekasztal-beszélgetést is tartottak, így viszonylag tiszta képet kaphattunk a magyar és regionális autópiac kilátásairól.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba