Épphogy elkezdte forgalmazni az első, tisztán napelemes autóját, máris csődöt mondott a Lightyear 0-t gyártó cég. Tavaly júniusban mutatták be az első, kereskedelmi forgalomban kapható napelemes autót, a Lightyear 0 végleges változatát, majd tavaly év végén el is kezdték gyártani, azonban a cég fizetésképtelenné vált, és becsődölt, mielőtt bárkinek eladhatta volna a modellt.
Szerző(k): Varga CsengeSzerdától csökken a gázolaj nagykereskedelmi ára, miközben a benzinár a jelenlegi szinten marad. Bruttó 10 forinttal emelkedik a dízel beszerzési ára szerdától, ami hatással lehet a kutakon megjelenő árakra is.
Szerző(k): Varga CsengeTöbb százezer autós érintett: 2023. január 31. kedd éjfélig érvényesek a tavaly vásárolt éves megyei és országos autópálya matricák. A mentességek és a nagycsaládos kedvezmények megújításának szintén 2023. január 31. a határideje.
Szerző(k): Varga CsengeA Lexus eddigi főnöke jön helyette, aki mint kiderült: szereti az autókat. Az utódlást online műsorban jelentették be, ami leginkább egy szórakoztató talkshow-ra emlékeztetett.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsNagy-Britanniában tavaly több mint hat évtizede a legkevesebb, 775 ezer autót gyártottak, ami 9,8 százalékkal elmarad a 2021. évitől – áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) csütörtöki jelentésében. A 2019-ben, a járvány előtti időszakban gyártott 1 millió 303 ezer 135 autóhoz képest a tavalyi termelés 40,5 százalékkal esett vissza.
Szerző(k): Varga CsengeA levegő minőségének javítása céljából a varsói városvezetés úgy határozott, hogy 2024 és 2032 között száműzik a 18 évnél idősebb dízel és a 27 évnél idősebb benzinüzemű környezetszennyező gépjárműveket Varsó több kerületéből, köztük a belvárosból is – közölte Rafal Trzaskowski, Varsó főpolgármestere szerdán.
Szerző(k): EconomxMárcius 6-ától tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxis tarifák:, közben pedig a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke levelet írt a Miniszterelnökségnek, amiben arra hívta fel a figyelmet, hogy ha eltörlik a taxiszolgáltatások hatósági árát, akkor az a korábbi szabályozatlan kedvezőtlen versenyt jelentené ismét a drosztokon.
Szerző(k): EconomxNemhogy csökkent volna, inkább nőtt az autósforgalom Budapesten az üzemanyagok árstopjának megszűnését követően.
Szerző(k): EconomxNem vetette vissza globális szinten az autós forgalmat tavaly sem az üzemanyagárak emelkedése, sem az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák, a torlódások ismét visszatértek a nagyvárosi mindennapokba. Kevés városban csökkent a dugóban eltöltött órák száma 2021-hez képest, Budapest azonban ezek közé tartozik.
Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn