Rekordot döntött a magyar autók átlagéletkora, a legelterjedtebb márkák közel két évtizede szolgálják a hazai autósokat.
Szerző(k): EconomxAz amerikai tech-óriás nagyon szeretné, ha még nagyobb körben váltanák ki iPhone-ok a slusszkulcsokat. Úgy tűnik, ők már készen állnak.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA használtautó-piac teljesítménye meghaladta a tavalyi időszak értékeit, azonban ezzel nőtt a csalások és a rossz állapotban lévő gépjárművek továbbadásának kockázata.
Szerző(k): Economx, Csókási Annamária2021-hez képest drasztikus mértékben drágultak az autók itthon, a használt autók piacán is érezhető volt az év folyamán egy mintegy 40 százalékos áremelkedés a hazai kereskedők szerint. Ennek egyik oka a tavalyi autóhiány volt, ami az új és használt gépjárműveknél is jellemző volt.
Szerző(k): Horváth TiborMiközben a legtöbb autógyártó tavaly visszaesést szenvedett el, a Ferrarinak remekül ment: ömlik a pénz a céghez. Az idei év sem tűnik rossznak, mivel már az egész éves gyártási kapacitás le van kötve a megrendelők által.
Szerző(k): Fellegi TamásA Volkswagen konszern érdekeltsége, a Skoda Auto globális kiszállításai 16,7 százalékkal 731 ezerre csökkentek tavaly az alkatrészhiány, a beszállítói lánc fennakadásai és az ukrajnai háború miatt - közölte szerdán a cseh autógyártó, amely az idén már a volumen növekedésére számít.
Szerző(k): EconomxTöbb évtizedes mélypontra, 626 300 darabra zuhant az értékesített új autók száma Oroszországban tavaly, éves összehasonlításban 59 százalékkal csökkent az új gépjárművek forgalma.
Szerző(k): Horváth TiborKihozta tavalyi negyedik negyedéves gyártási és értékesítési számait a Tesla, miközben a cég immár Kínában is kedvezményt ad az értékesítéskor. Nem állnak már sorok a típusért, ami öröm a vásárlóknak, hiszen olcsóbban hozzájuthatnak az álomautóhoz, a részvényeseknek azonban le kell mondaniuk az extraprofit reményéről.
Szerző(k): Fellegi TamásNem idén kezdődött a lejtmenet az autóipar számára, de 2022-re már vitathatatlanná vált azok számára is, akik nem követik napról napra a piaccal kapcsolatos híreket. A Napi.hu-nak nyilatkozó szakértő szerint a helyzet várhatóan 2023-ban sem javul majd, a kialakuló gazdasági válság pedig az uniós károsanyag-kibocsátási célkitűzésre is hatással lehet, öt-tíz évvel ki kell majd tolni valószínűleg a határidőt a beütemezett 2035-höz képest.
Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn