A magyar tőzsde nem bírja a magaslat levegőt, az autósok viszont örülhetnek: esett kedden a nyersolaj ára. Attól függően mozdult meg rengeteg eszközosztály árazása, hogy ki hogyan értelmezte Donald Trump első munkanapját.
Szerző(k): Sárosi ViktorOlyan dominóhatás jöhet az autóiparban, amely több gyár számára is végzetes lehet.
Szerző(k): EconomxNoha a német autóipari óriás egyelőre mégsem zár be gyárakat, ha mégis feleslegessé válik egy németországi üzem, arra már lenne egy vevő: Kína.
Szerző(k): T. E.Ha így muzsikál tovább az európai autógyártás, nem is nagyon lesz más opció. A vállalati igazgatótanácsokban láthatólag elaludtak és épp a megmentésre várnak. Nem mindenki ússza meg a kínai autók dömpingjét, sőt inkább az látható, hogy ki megy először csődbe.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsMiközben a nagy magyar autógyárak rövid téli szünetet tartanak, a kecskeméti Mercedes-üzem több mint egy hónapra áll le.
Szerző(k): T. E.Jelentősen drágította legnépszerűbb modelljét a kínai autógyártó Magyarországon. Egyelőre megy a találgatás arról, miért döntött így a BYD: az euró-forint árfolyam tett-e be, vagy az Európai Unió által kivetett kínai büntetővám.
Szerző(k): L. K.A BMW, a Mercedes-Benz és a Volkswagen is szenved, ám Kína mellett nincs életképes alternatívájuk hasonló volumen és nyereség elérésére. A németek nem adják fel, még több erőforrást mozgósítanak. Ez azonban nehéz harcnak tűnik, mivel Peking aktívan törekszik arra, hogy saját gyártóit építse fel.
Szerző(k): V. G.A jelek szerint Európa vezető autóóriásai egyre jobban aggódnak a hatalmas bírságok kilátásba helyezése miatt, főleg azért, mert az elektromos járművek iránti kereslet a szén-dioxid-kibocsátási szabályozás következő szigorítása előtt igencsak megcsappanhat.
Szerző(k): L. K.Újra beszállnak a vállalatok a kampányolásba Németországban. Az őszi tartományi választások előtt tradicionális üzleti szereplők agitálják a szavazókat.
Szerző(k): Thurzó Katalin