Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott pénteki interjúban.
Szerző(k): EconomxA népszerű, külső hálózatról tölthető plug-in hibrid autók jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók hivatalos méréseikben állítanak, derült ki kutatók által a való életben elvégzett tesztek során. A legújabb mérési eredmények miatt a kormányoknak a hibrid autók helyett inkább a teljesen elektromos járművek vásárlására kellene ösztönözni a lakosságot.
Szerző(k): Horváth TiborNagy-Britanniában tavaly több mint hat évtizede a legkevesebb, 775 ezer autót gyártottak, ami 9,8 százalékkal elmarad a 2021. évitől – áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) csütörtöki jelentésében. A 2019-ben, a járvány előtti időszakban gyártott 1 millió 303 ezer 135 autóhoz képest a tavalyi termelés 40,5 százalékkal esett vissza.
Szerző(k): Varga CsengeAz elmúlt időszak rossz hírei után meglepetésként hatott, hogy a Tesla igen jó negyedévet produkált, minden eddiginél nagyobb nyereséget termelt. A cég részvénye tavaly nagyot zuhant, és immár nem tűnik drágának az adatok fényében.
Szerző(k): Fellegi TamásA Volkswagen konszern érdekeltsége, a Skoda Auto globális kiszállításai 16,7 százalékkal 731 ezerre csökkentek tavaly az alkatrészhiány, a beszállítói lánc fennakadásai és az ukrajnai háború miatt - közölte szerdán a cseh autógyártó, amely az idén már a volumen növekedésére számít.
Szerző(k): EconomxA Samsung SDI fontolgatja, hogy újabb akkumulátorgyárat épít Magyarországon a meglévő kettő mellé, ahol kizárólag a BMW számára állítana elő erőforrásokat.
Szerző(k): EconomxTöbb mint 830 ezer járművet gyártottak le az év utolsó előtti hónapjában, a cég külföldi vállalatainál gyártott autóinak száma is növekedést mutat.
Szerző(k): Németh TamásNem idén kezdődött a lejtmenet az autóipar számára, de 2022-re már vitathatatlanná vált azok számára is, akik nem követik napról napra a piaccal kapcsolatos híreket. A Napi.hu-nak nyilatkozó szakértő szerint a helyzet várhatóan 2023-ban sem javul majd, a kialakuló gazdasági válság pedig az uniós károsanyag-kibocsátási célkitűzésre is hatással lehet, öt-tíz évvel ki kell majd tolni valószínűleg a határidőt a beütemezett 2035-höz képest.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA Magyar Suzuki Zrt. nem csak az alkalmazottai bérét, de még a cafetériajuttatását is megemeli 2023-tól, sőt a teljesítmény függvényében 1,5 havi bónuszt is ad, közölte az autógyártó.
Szerző(k): Koncsek Rita