Magyarország időben és jól reagált az autóipari forradalomra, így mára az elektromos átállás Európa-bajnokává vált, és jó esélye van ezt megfejelni egy világbajnoki címmel is – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Tiszakécskén.
Szerző(k): EconomxA kinai autógyártók betöltik a nyugati márkák kivonulásával keletkező űrt Oroszországban. Piaci részesedésük hatalmasra nőtt, amely jól mutatja, hogy az ázsiai ország milyen jelentős szerepet tölt be az ukrán agresszió miatt elszigetelődő országban - írja az Autonews.
Szerző(k): EconomxA fejlesztések a gyár zöld átállását szolgáljak, így 2033-ra a Volkswagen valamennyi létesítményében már csak elektromos meghajtású járműveket gyártanak majd. Hét éve még 800 000 jármű gördült le Európa legnagyobb járműgyárának gyártósorairól, amely 2021-ben a pandémia és félvezetőhiány miatt 400 000-re csökkent.
Szerző(k): Horváth TiborKét lépcsőben, együttesen 24 százalékos béremelésről, továbbá eredményrészesedésről állapodott meg a kecskeméti Mercedes-gyárban a német autóipari konszern hazai menedzsmentje a dolgozókat képviselő szakszervezetekkel. A teljes juttatási csomag akár 30 százalék feletti pluszt hozhat a konyhára egyes munkavállalóknak.
Szerző(k): Gáll AnnaAz őszinte válasz szerint fogalmuk sincs az autógyártóknak, hogy mikor állhat helyre a piac, a hivatalos szerint 2023 végén, 2024 elején. Ám ennek egyik legfőbb feltétele, hogy vége legyen a háborúnak.
Szerző(k): Gáll AnnaA Ferrari átmenetileg nem fogad új megrendelést a Purosangue SUV-jára, ugyanis annyira nagy a kereslet, hogy egyes ügyfeleknek két évet is várniuk kell az autóra - írja az Autonews.
Szerző(k): EconomxRománia immáron az Európa Unió hatodik legnagyobb autógyártó nemzete, amivel egy olyan ősi autós hagyományokkal rendelkező országot is megelőz, mint Olaszország. Immáron több mint 40 ezer autó készül Romániában minden egyes hónapban.
Szerző(k): Komócsin SándorA Stellantis felvásárolja a magyar aiMotive startupot. Azt nem közölték, hogy mi a vételár.
Szerző(k): Szabó DánielRománia jó úton halad afelé, hogy autógyártói idén több mint félmillió autót állítsanak elő. Ezzel jócskán meghaladnák az 2019-es, azaz a koronavírus-járvány előtti utolsó békeévben gyártott mennyiséget.
Szerző(k): Komócsin Sándor