autóipar

07.
06.
18:50
Ítéletet mondtak Magyarország jövőjéről, mutatjuk, mivel számolhatunk

Ítéletet mondtak Magyarország jövőjéről, mutatjuk, mivel számolhatunk

Bajban a magyar ipar, ezt már a kormányzat is beismerte azzal, hogy már szerintük is komoly stratégiai szintű változásokra van szükség. Ehhez új támogatandó ágazatokat jelöltek ki. Az Economx szakértők segítségével mutatja be hazánk lehetőségeit.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
07.
02.
10:55
Ettől még Elon Musk haja is égnek áll

Ettől még Elon Musk haja is égnek áll

Remek negyedéven vannak túl a kínai autógyártók, különösen a Szegeden terjeszkedő BYD. Ezeket az adatokat pedig már a Tesla sem hagyhatja figyelmen kívül.

Szerző(k): Zádori Bence
07.
01.
06:38
Hol hibázott a gazdaságpolitika? Merre látja a kiutat a kormányzat?

Hol hibázott a gazdaságpolitika? Merre látja a kiutat a kormányzat?

A feldolgozóipar mellett további öt kiemelten fejlesztendő ágazatot jelölt meg a kormányzat, és a stratégiáért felelős kormányzat szerint még nem késő változtatni, mert amíg Magyarországon 4,7 millió ember dolgozik, és körülbelül 200 milliárd dollárnyi GDP-t állítunk elő, addig Csehországban 5,2 millióan dolgoznak, és több mint 300 milliárd dollárnyi GDP-t termelnek. De interjúnkból az is kiderül, milyen lehetőségeket rejt az ESG magyarországi bevezetése.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
06.
24.
11:55
Elárulta az Audi-vezér, hogy mi a véleménye a magyar kormányról

Elárulta az Audi-vezér, hogy mi a véleménye a magyar kormányról

Michael Breme határozottan kijelentette, hogy sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben. A BYD Magyarországra való érkezésére egészséges rivalizálásként tekint.

Szerző(k): Vermes Ádám
06.
22.
13:36
Nem fognak beindulni az új autók, ha piált a sofőr

Nem fognak beindulni az új autók, ha piált a sofőr

Újabb technológiákkal kell kötelezően rendelkezniük az Európában forgalomba hozott autóknak július 7-től. A vásárlóknak azonban nem kell mitől tartaniuk.

Szerző(k): Zádori Bence
06.
21.
20:33
Átszabja a dolgozói életét a Kecskemét, kiderült az igazság a leállásokról

Átszabja a dolgozói életét a Kecskemét, kiderült az igazság a leállásokról

Jens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója egészen másfajta képet festett le az autóipar helyzetéről, mint ahogy arról akár a kormányzat is kommunikál, sőt, egy nagyon fontos félreértelmezésről is lerántotta a leplet.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
06.
20.
11:21
Hátborzongató összegbe kerülhet az első elektromos Ferrari

Hátborzongató összegbe kerülhet az első elektromos Ferrari

A luxusautógyártó egy olyan üzemet készül elindítani, ahol többek közt az új modellt is gyártani fogja, és akár a harmadával is növelheti a gyártó termelését.

Szerző(k): Zádori Bence
06.
13.
09:33
Nem csak a válogatottnak kell szurkoljunk, hanem a forintnak is

Nem csak a válogatottnak kell szurkoljunk, hanem a forintnak is

A lelátókon kívül is forró lehet a nyarunk, visszaköszön a makrogazdasági realitás.

Szerző(k): Karagich István
06.
12.
16:13
Nagy Márton: Példa nélküli, amire az EU készül, Magyarország nem hagyja

Nagy Márton: Példa nélküli, amire az EU készül, Magyarország nem hagyja

Nem értünk egyet a kínai elektromos autógyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás – reagált a szerdai európai uniós tervezet hírére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Magyarország már a soros elnöksége részeként adhat markáns választ a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs
06.
12.
13:37
Padlógáz a Suzukinál: többmilliárdos gyárfejlesztések

Padlógáz a Suzukinál: többmilliárdos gyárfejlesztések

A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 161 ezer autót értékesített, ebből 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs