Remek negyedéven vannak túl a kínai autógyártók, különösen a Szegeden terjeszkedő BYD. Ezeket az adatokat pedig már a Tesla sem hagyhatja figyelmen kívül.
Szerző(k): Zádori BenceA feldolgozóipar mellett további öt kiemelten fejlesztendő ágazatot jelölt meg a kormányzat, és a stratégiáért felelős kormányzat szerint még nem késő változtatni, mert amíg Magyarországon 4,7 millió ember dolgozik, és körülbelül 200 milliárd dollárnyi GDP-t állítunk elő, addig Csehországban 5,2 millióan dolgoznak, és több mint 300 milliárd dollárnyi GDP-t termelnek. De interjúnkból az is kiderül, milyen lehetőségeket rejt az ESG magyarországi bevezetése.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMichael Breme határozottan kijelentette, hogy sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben. A BYD Magyarországra való érkezésére egészséges rivalizálásként tekint.
Szerző(k): Vermes ÁdámÚjabb technológiákkal kell kötelezően rendelkezniük az Európában forgalomba hozott autóknak július 7-től. A vásárlóknak azonban nem kell mitől tartaniuk.
Szerző(k): Zádori BenceJens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója egészen másfajta képet festett le az autóipar helyzetéről, mint ahogy arról akár a kormányzat is kommunikál, sőt, egy nagyon fontos félreértelmezésről is lerántotta a leplet.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA luxusautógyártó egy olyan üzemet készül elindítani, ahol többek közt az új modellt is gyártani fogja, és akár a harmadával is növelheti a gyártó termelését.
Szerző(k): Zádori BenceA lelátókon kívül is forró lehet a nyarunk, visszaköszön a makrogazdasági realitás.
Szerző(k): Karagich IstvánNem értünk egyet a kínai elektromos autógyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás – reagált a szerdai európai uniós tervezet hírére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Magyarország már a soros elnöksége részeként adhat markáns választ a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA Magyar Suzuki Zrt. tavaly 161 ezer autót értékesített, ebből 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.
Szerző(k): Gyöngyösi Balázs