A BMW új, debreceni üzemről egyelőre keveset tudni azon túl, hogy ezer munkahelyet ígérnek. A cég viszont több komoly nehézséggel is szemben találhatja magát Magyarországon: a munkaerőpiaci helyzet az elmúlt időszakban kedvezőtlenül változott.
Szerző(k): Szabó DánielAz autóipar és a vízgazdálkodás húzza Magyarország és Indiana állam gazdasági együttműködését, amely a jövőben a magyar autóipar teljesítményének további bővüléséhez járul hozzá - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-nek.
Szerző(k): Domokos ErikaKét magyarországi leánycéget jegyzett be Dél-Korea egyik jelentős iparvállalata, a Doosan, amely e-autók akkumulátoraihoz rézfóliát gyártó üzemet épít Tatabányán. A vállalat építőipari járműveket is gyárt és forgalmaz, hozzátartozik a Bobcat márka is.
Szerző(k): Domokos ErikaA Tatabányai Ipari Parkban hamarosan egy új üzem épülhet, ahol évi 50 ezer tonna rézfóliát gyárthatnak majd elektromos autók akkumulátoraihoz 2019 második felétől - idézi a portfolio.hu a Doosan vasárnapi bejelentését.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA magyar autóipar minden idők legmagasabb termelési értékét érte el tavaly, és a PwC autóipari beszállító felmérése erre az évre is bővülést prognosztizál az árbevételben és a foglalkoztatotti létszámban, a növekedésnek a munkaerőhiány szabhat csak gátat.
Szerző(k): Szabó DánielA német Bosch Group autóipari technológia beszállító vállalat az elkövetkező három évben 17 milliárd rúpia (250 millió dollár) beruházást hajt végre az indiai piacon a növekvő autóipari kereslet kielégítésére - jelentette be Volkmar Denner vezérigazgató.
Szerző(k): Szepesi Anita"Fennáll annak a veszélye, hogy a brit autóipar a kihalás közelébe kerül, ha nincs vámunió Brexit után" - figyelmeztetett Paul Drechsler, a British Industry Confederation (CBI) elnöke a CNN Money szerint.
Szerző(k): Szabó DánielA Hatvanban is gyártó német autóipari beszállító, a Leoni ezúttal Bulgáriában létesíthet új gyárat 32 millió euróért.
Szerző(k): Szabó DánielKormányzati körökben is egyre több szó esik arról, hogy a magyar gazdaságnak mihamarább át kellene állnia a magas hozzáadott értéket termelő, innovációvezérelt működésre. Eddig az látszott, hogy a mindenkori kormányok bebetonoztak egy olcsó munkaerőre, közepes technológiára építő és a nemzetközi értékláncban mind inkább lecsúszó működési modellt, amelyben a külföldi cégek platformjai "sivatagi katedrálisokként" helyezkednek el a gazdaságban. A sérülékenységet egy hazai tőkére épülő újraiparosítás enyhíthetné. Vajon alkalmas erre a magyar elit, illetve rendelkezésre áll-e elegendő tőke?
Szerző(k): K. Kiss Gergely