Negatív csúcsra emelkedett a magyar autók átlagéletkora. Az uniós országok közül egyedül Magyarországon zsugorodott a újautó-piac.
Szerző(k): Vermes ÁdámA dráguló piac miatt az autótulajdonosok jobban ragaszkodnak a járműveikhez.
Szerző(k): EconomxBelgiumban, Horvátországban és Bulgáriában 30 százalék feletti volt az éves növekedés, Magyarországon 3,7 százalékkal bezuhant a kereslet.
Szerző(k): EconomxEladási rekordokat döntöttek a kínai Build Your Dreams (BYD) hibrid járművei. A vállalat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megelőzze a Teslát a negyedéves globális eladási számokban.
Szerző(k): Zádori BenceAz orosz autóeladások már a Krím 2014-es megszállása után visszaestek, de az összeomlás tavaly jött el. Idén viszont már a kínai autók uralják a piacot, mellettük jól fogy az egykori itthon is jól ismert Lada.
Szerző(k): Fellegi TamásAz elektromos járművek iránti kereslet lassulásáról ír a Reuters: a magas kamatlábak kisiklatják az éghajlatvédelmi szabályozók és az autógyártók azon törekvéseit, hogy felgyorsítsák az elektromos járművekre való átállást, amit szerdán a GM-Honda partnerség felbontása és az egyik akkumulátorgyártó figyelmeztetése is alátámasztott.
Szerző(k): Károly GáborAz AutoWallis Group sajtónyilvános befektetői napján kiderült, hiába a biztató adatok, és a „robusztus növekedés”, a kínai előretörés elől nincs kibúvó. Az eseményen egyébként több előadást és kerekasztal-beszélgetést is tartottak, így viszonylag tiszta képet kaphattunk a magyar és regionális autópiac kilátásairól.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaÖtödével zuhant be az importból érkező használtautó-piac, a legtöbben Volkswagent hoztak be, a Mercedes és a BMW pedig helyet cserélt.
Szerző(k): EconomxIgazi tőrdöfés az európai autógyártás szívébe a szakértő szerint, hogy a jövő héten zajló müncheni IAA rendezvényen a kiállítók közel fele ázsiai. Idén kétszer annyi kínai márka lesz jelen az eseményen, mint két évvel ezelőtt.
Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn