Akik Újlipótvárosban élnek vagy dolgoznak és autóval járnak, ismerik a módszert, 20-30 percig körözz és csak lesz olyan szerencséd, hogy ennyi idő alatt pont kiáll valaki, akinek a helyére gyorsan beállsz. A Járda a Gyalogosoké elnevezésű civil szervezet szerint, ha 900 forint lenne a parkolási díj óránként, sokkal többen meggondolnák magukat, hogy autóval járjanak-e be. Hogy a 900 forint hogyan jön ki, azt is eláruljuk.
Szerző(k): L. K.A fővárosi otthonteremtésre fordított átlagos összeg a tavalyi évhez képest 3 milliós emelkedés után elérte a 60 millió forintot.
Szerző(k): EconomxPanaszkodnak a vendéglátósok, hogy október végén is még nehézségekbe ütközik a nyár óta éles palackvisszaváltás – van olyan vállalkozó, aki már külön raktárt kell béreljen az előre kifizetett, üres göngyölegek tárolására. A MOHU az Economxszal azt közölte: folyamatos a rendszerfejlesztés, a hatékony javaslatokat maguk is támogatják.
Szerző(k): Thurzó KatalinOrbán Viktor a napokban meghirdette új gazdasági programját: a miniszterelnök szerint a gazdasági semlegesség fordulatot hoz 2025-től, a kormány célja, hogy hazánk az unió átlagát meghaladó gazdasági növekedést érjen el. Mint a mellékelt ábra mutatja, a kormányfő csapatai hadrendbe álltak, és zajlik a munka. A múlt héten megérkezett a turizmus felpörgetésének programja, ahogy a lakhatás támogatására is született több új koncepció, valamint a jövőben plusz pénz jut a családokra is. Ez történt a múlt héten a magyar gazdaságban.
Szerző(k): Hercsel AdélTurisztikai szakemberek úgy vélik, hogy a magánszállásadók mellett a helyi vendéglátás és kiskereskedelem is sokat veszít az Airbnb tiltásával. Akik pedig ilyen szállást keresnek, nem fognak a hotelekben kikötni. Inkább más ország felé veszik az irányt.
Szerző(k): G. É.Budapest közlekedése az elmúlt időszakban rengeteg változáson ment keresztül, de ezzel nem egyedüli Európában. Az autók egyre jobban szorulnak ki a belvárosból, a parkolás vagyonokba kerül, a kerékpárosok pedig nagyobb teret kaptak az utakon, ami miatt sok autós a haját tépi. De tényleg olyan rossz ez az átállás? A témában Halász Áron, a budapesti városháza fenntartható közlekedési szakreferense nyilatkozott az Economxnak.
Szerző(k): Eisenkrammer Nóra