Amikor egy multinacionális autógyártó – legyen az német, japán, esetleg kínai hátterű – Győrben, Kecskeméten, Esztergomban vagy újabban Debrecenben, Szegeden termel, az nem jelenti automatikusan azt, hogy a helyi beszállító előtt zöldre vált a lámpa, hiszen a szigorú nemzetközi követelményeknek itt is, ott is ugyanúgy meg kell felelni. Körbeszaglásztunk beszállítói orral a nagy üzemek vonzáskörzetében, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: kerülhet-e egyáltalán magyar alkatrész a nálunk gyártott autókba. Ami biztos, a hazai beszállítók bevonása nemcsak költségmegtakarítást és hatékonyságnövekedést eredményez az autógyáraknak, hanem hozzájárul a helyi gazdaság és ipari ökoszisztéma fejlesztéséhez is.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAkkora a baj az autóiparban, hogy a gyártók felszólították az Európai Bizottságot: mondjon le a 2025-ös klímakövetelményekről, különben a 15 milliárd euróra becsült büntetéssel végképp alávágnak a vállalatoknak, emiatt emberek milliói kerülnek utcára.
Szerző(k): Thurzó KatalinAmerre csak járnak, jól megdobják az élelmiszerpiacot a turisták, gyorsan növekvő szezonális keresletet teremtve. Erre reagálni kell.
Szerző(k): G. É.Az Európai Bizottság előzetesen arra a következtetésre jutott, hogy az Ukrajnán át érkező Lukoil-szállítások ügyében nem tűnik indokoltnak a sürgős konzultáció, mivel jelenleg nincs jele az ellátás biztonságát érintő közvetlen kockázatoknak - jelentette ki az uniós bizottság illetékes szóvivője a testület szokásos napi brüsszeli sajtótótájékoztatóján.
Szerző(k): L. K.A két vállalat már korábban is együttműködött egymással, amivel lényegében mindketten jól jártak. Ez az újabb szerződés esetében sem lenne másként.
Szerző(k): Zádori BenceFeszült várakozással tekintenek a hazai vállalkozások az év elején hatályba lépett ESG törvény részletszabályaira. Pontosan mikor és kiket érint a kötelező jelentés? Hogyan segít ennek kitöltésében az ESG Menedzsmentplatform? Milyen új szakmák születnek, és mekkora versenyelőnyt adhat, hogy két évvel megelőztük a régiót? – Többek között erről kérdezte az Economx Molnár Csaba Gábort, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) ESG Igazgatóság vezetőjét.
Szerző(k): Vígh GáborPánikvásárlásba kezdtek a németek, mert a napok óta tartó gazdatüntetések miatt egyre több szupermarketben elmaradnak a polcokról az alapvető élelmiszerek, főként a friss húsok, a felvágottak és a zöldségek. A kereskedők aggódnak, hogy az ellátás helyzete még rosszabbra fordul a jövő hétre.
Szerző(k): Thurzó KatalinA csehek és a szlovákok fejenként több autót gyártanak, mint bárhol máshol a világon. Most az elektromos autókra való átállás veszélybe sodorja a hatalmas ellátási láncot.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraTovábbra is a legfrissebb akciókat böngészik a vásárlók, és bár attól függetlenül is olcsóbb lett jó néhány termék, de még mindig sokba kerül a hétvégi bevásárlás.
Szerző(k): Zádori Bence