Ha egy önkormányzat nem tudja fenntartani a helyi közösségi közlekedést, akkor az állam „végső menedékes helyi személyszállító közszolgáltatót” jelölhet ki. Az erre vonatkozó módosítás a 2023-as költségvetést megalapozó törvényhez az utolsó pillanatban benyújtott, csaknem százoldalas kormánypárti javaslatcsomagba került bele.
Szerző(k): Domokos ErikaKét hónap alatt megduplázódott a BKV-nál a felmondott beszállítói szerződések száma, emiatt tervezhetetlenné váltak a költségek - számolt be a Népszava.
Szerző(k): Domokos LászlóMától a 3-as metró augusztus közepéig csak az északi szakaszon, vagyis Újpest-központ és Göncz Árpád városközpont között jár - írja az MTI.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA járművezetők és az utasok is kibuktak: totális káoszt teremtett a fővárosi közlekedésben a Budapesti Közlekedési Központ ötlete, a „térben és időben eltérő”, ám folyton változó elsőajtós felszállás előírásával. Egyre több a konfliktus a vétlen sofőrök és a dühös utasok között, akik nem tudják követni, hol, mikor és meddig lehet minden ajtón felszállni, s mikor csak a sofőrnél. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) a tarthatatlan helyzet mielőbbi rendezésére, a logikátlan utasítások visszavonására szólítja fel a BKK illetékeseit.
Szerző(k): Molnár CsabaÁtadták a budapesti M3 metróvonal központi szakaszán a felújított Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásokat, így szombaton délutántól Kőbánya-Kispesttől már a Kálvin térig jár a metró a déli szakaszon.
Szerző(k): Szepesi AnitaTöbb mint 13 milliárd forintos szerződést között a BKV Zrt. a járműveinek, a telephelyeinek és egyéb létesítményeinek takarítására.
Szerző(k): Németh GézaTízmilliárdos nagyságrendű többletkiadást okoz a BKV-nak az Ukrajnában dúló háború, amire nincs fedezete az amúgy is anyagi gondokkal küszködő vállalatnak. A plusz pénz sem segítene azon, hogy a 3-as metró orosz járműveihez nem érkezik pótalkatrész.
Szerző(k): Komócsin SándorA Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a CAF-villamosokat gyártó spanyol vállalat megállapodásának köszönhetően további fél évig élhet opciós jogával a fővárosi közlekedésszervező cég – írja az MTI.
Szerző(k): Szabó DánielEgyelőre nem döntött a Budapesti Közlekedési Központ arról, hogy élni kíván-e a spanyol CAF villamosok beszerzésére rendelkezésre álló opcióval, miközben ennek határideje május 17-én lejár. Az opció lehívása igen előnyös lenne anyagilag.
Szerző(k): Komócsin Sándor