A járványhelyzet már tavaly is felforgatta a Black Friday akcióinak szokásos menetét, idén pedig még több nehezítő tényezővel találkozhatnak a vásárlók. A chiphiány, papírhiány, konténerhiány, megnövekedett szállítási idők és költségek csak néhány olyan tényező, amelyek jelentősen alakítanak a karácsonyi vásárlási roham kapujának számító időszakon és könnyen pánikvásárlásba hajszolják a fogyasztót. A Tudatos Vásárlók Egyesülete összeszedte, mire érdemes figyelni és hogyan lehet kiigazodni az akciók tengerében.
Szerző(k): Molnár CsabaAz eMAG és az Extreme Digital november 19-i Black Fridayén a magyar vásárlók 10,13 milliárd forint értékben több mint 420 ezer terméket rendeltek. A legjobban a háztartási eszközök, tisztítószerek, baba-mama termékek és a laptop/IT termékek fogytak, de belföldi szállást/utat is vásároltak közel kétszázan.
Szerző(k): Molnár CsabaKi áll a pultnál a karácsonyi bevásárlási rohamban? A harmadik negyedévben tízezerrel kevesebb foglalkoztatott dolgozott a boltos világban a második negyedévhez képest. A járvány előtti 2019-es esztendő azonos időszakához képest pedig 15 ezerrel kisebb a létszám.
Szerző(k): Molnár CsabaA magyarok 28 százaléka 10-30 ezer forintot szán ajándékvásárlására az idén, 21-21 százalékuk pedig 10 ezer forintnál kevesebbet, illetve 30-50 ezer forintot - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból.
Szerző(k): Csernátony CsabaA november 26-i” fekete pénteket” nem csak a fogyasztók, de a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is figyelemmel kíséri. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.
Szerző(k): Szepesi AnitaAz első hét órában több mint 260 ezer terméket vásároltak az eMAG.hu-n, a háztartási eszközök és tisztítószerek háromszor keresettebbek voltak a televízióknál és a szórakoztató elektronikai termékeknél. Tavalyhoz képest igen jelentős növekedést generált az eMAG és Extreme Digital első közös Black Fridaye: 14 óra után nem sokkal a rendelések forgalma meghaladta az eMAG tavalyi fekete péntekének egész napos forgalmát.
Szerző(k): Molnár CsabaBár az eredeti, amerikai Black Friday csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, Magyarországon az utóbbi 2 évben már az egész novemberben tombol a Black Friday őrület. A kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) Black Friday akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot.
Szerző(k): Molnár CsabaNagymértékben csökkent az érdeklődés a konzumtéboly iránt és nem csak a tavalyi, járvánnyal terhelt időszakban. A pénzszórás minősített időszaka 2017-ben volt a csúcson, azóta stabilan leszálló ágban van a bődületes marketingtámogatás ellenére is.
Szerző(k): Molnár CsabaAz akciós vásárlási Black Friday (fekete péntek) napra inkább online rendelnek a magyarok, a várható vásárlók majd’ 90 százaléka tervez az interneten költekezni. Nekik és a fizikai boltokban nyomulóknak ezer- és tízezerszám kínál háztartási kisgépet és szépségápolási eszközt, tévét, laptopot és mobiltelefont az eMAG-Extrem kettős. De személyautót és balatoni apartmant vagy botoxkezelést is be lehet szerezni a fekete pénteken.
Szerző(k): Molnár Csaba