brüsszel

01.
17.
15:31
Varga Mihály: A Bizottság magatartása érthetetlen az Erasmus-program ügyében

Varga Mihály: A Bizottság magatartása érthetetlen az Erasmus-program ügyében

A magyar álláspont világos: nem fogjuk megengedni, hogy a diákok kárvallottjai legyenek bármilyen brüsszeli döntésnek, a magyar költségvetés ki fogja fizetni az Erasmus ösztöndíjprogram költségeit, ha nem sikerül rendezni a vitát az Európai Bizottsággal - jelentette ki Varga Mihály pénzügyminiszter kedden Brüsszelben az MTI-nek.

Szerző(k): Horváth Tibor
01.
17.
10:33
Navracsics Tibor Brüsszelbe utazik elhárítani a következő Erasmus-aknát

Navracsics Tibor Brüsszelbe utazik elhárítani a következő Erasmus-aknát

Navracsics Tibor egy olyan “listáról” is szeretne Brüsszelben információkat szeretni, hogy lehetnek-e az Erasmushoz hasonló brüsszeli „retorziók”, amelyek az egyetemi, főiskolai hallgatókon túl másokat is érinthetnek.

Szerző(k): Hercsel Adél
01.
16.
18:20
Brüsszel nem veszi figyelembe a nemzeti konzultáció eredményeit

Brüsszel nem veszi figyelembe a nemzeti konzultáció eredményeit

Kifogásolja az Európai Bizottság az Oroszországgal szembeni uniós szankciókról szóló nemzeti konzultáció hétvégén nyilvánosságra hozott eredményeit.

Szerző(k): Nagy Kristóf
01.
14.
20:04
A háború egyéves évfordulójára időzítheti az EU a tizedik szankciós csomagot

A háború egyéves évfordulójára időzítheti az EU a tizedik szankciós csomagot

Február 24-én lesz egy éve, hogy Oroszország megtámadta Ukrajnát. Brüsszeli források szerint az unió egy újabb szankciós csomaggal készül, Oroszország pedig rendkívül komoly offenzívával. Miközben Volodimir Zelenszkij ukrán elnök is megosztotta február 24-i terveit.

Szerző(k): Hercsel Adél
01.
14.
15:37
Nemzeti konzultáció: csak a technikai költsége volt közel 2,7 milliárd

Nemzeti konzultáció: csak a technikai költsége volt közel 2,7 milliárd

Az országszerte bombás plakátokkal reklámozott legutóbbi, brüsszeli szankciókról szóló nemzeti konzultáció eredményeit és költségeit is közölte a kormány.

Szerző(k): Economx
01.
13.
16:02
Szijjártó Péter: felháborító akárki felakasztásával viccelődni

Szijjártó Péter: felháborító akárki felakasztásával viccelődni

A kormánynak stratégiai célja, hogy hazánk a külföldi hallgatók körében is vonzó legyen - jelentette ki Szijjártó Péter. Szerinte az Erasmus-ügy arról szól, hogy az Európai Bizottságon "a hungarofóbiának újabb tünetei kezdenek megjelenni". Elítélte az Erdogan-bábu stockholmi fellógatását is.

Szerző(k): Hegedűs Szabolcs
01.
13.
14:11
Aggódik a német autóipar, bírálják az EU-s döntéshozatalt

Aggódik a német autóipar, bírálják az EU-s döntéshozatalt

Kemény bírálatot kapott a német autóipar képviselőitől Brüsszel iparpolitikája. A német szakmai szövetség szerint az uniós tervek nincsenek összhangban az ágazat igényeivel.

Szerző(k): Economx
01.
13.
09:49
Orbán Viktor: Magyarország nem elég erős ahhoz, hogy másik pályára állítsa a szankciós politikát

Orbán Viktor: Magyarország nem elég erős ahhoz, hogy másik pályára állítsa a szankciós politikát

Nemhogy nem lehet Magyarországot sarokba szorítani, hanem boldogulunk mi nélkülük is – mondta a miniszterelnök Brüsszelre utalva a reggeli rádióinterjúban. Persze velük könnyebb, de azt gondolni, hogy nélkülük nem kel föl a Nap, teljes félreértés. Orbán Viktor szerint ez a „brüsszeli frusztráció” csapódik le az Erasmus-ügyben is.

Szerző(k): Hegedűs Szabolcs
01.
11.
17:45
A Ryanair kivonul a belgiumi Zaventem repülőtérről

A Ryanair kivonul a belgiumi Zaventem repülőtérről

Végleg bezárja brüsszeli repülőtéri bázisát a Ryanair légitársaság, mintegy 59 munkavállalót bocsáthatnak el - írta az RTBF belga hírportál. A Ryanair azzal indokolta döntését, hogy a brüsszeli repülőtér 2023 áprilisától 11 százalékkal emeli díjait. A légitársaság legtöbb járatát továbbra is a belgiumi Charleroi repülőtérről üzemelteti.

Szerző(k): Horváth Tibor
01.
11.
13:28
A londoniak vesztegelnek a legtöbbet dugóban, Budapest a középmezőnyben

A londoniak vesztegelnek a legtöbbet dugóban, Budapest a középmezőnyben

Nem vetette vissza globális szinten az autós forgalmat tavaly sem az üzemanyagárak emelkedése, sem az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák, a torlódások ismét visszatértek a nagyvárosi mindennapokba. Kevés városban csökkent a dugóban eltöltött órák száma 2021-hez képest, Budapest azonban ezek közé tartozik.

Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn