Csaknem egy évvel a tervezett határidő előtt befejezték a Budapest–Belgrád vasútvonal utolsó, szerbiai szakaszának felújítását Szabadka és Újvidék között, amelyet december 8-án üzembe is helyeznek, de a megnyitó ünnepséget a 15 halálos áldozattal járó egy hónappal ez előtti baleset miatt elhalasztották.
Szerző(k): T. E.A miniszterelnök az azonnali kérdések órájában válaszolt a képviselők kérdéseire. Az Országgyűlés megszavazta a veszélyhelyzet meghosszabbítását 2025 májusáig, valamint a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványok összeférhetetlenségi szabályain is változtattak a honatyák.
Szerző(k): Vermes ÁdámErre csak következtetni lehet a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére kötött szerb-kínai szerződésből, amelyet vélhetően a mienkhez hasonló minta alapján készítettek. Ráadásul annak tartalma megismerhető.
Szerző(k): G. É.Kis híján elkészült a Budapest-Belgrád vasútvonal, legalábbis a szerbiai oldalon. November végén megindulhat a személyforgalom: a vonat 70 perc alatt teszi meg a Belgrád és Szabadka közötti 180 kilométeres távot. Csakhogy Magyarországon messze nem megy ilyen olajozottan a projekt.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA kínai vállalatok már 6400 milliárd forintnyi beruházást hajtanak végre hazánkban, ezek mintegy 25 ezer új munkahelyet hoznak létre közvetlenül.
Szerző(k): Horváth TiborEzúttal az áruszállítás lehetetlenül el.
Szerző(k): T. E.A miniszterelnök a Kalocsát Pakssal összekötő új híd avatóján arról is beszélt, hogy az ország legfontosabb stratégiai jellegű beruházásaiból kettő is ezen a környéken épül.
Szerző(k): Vermes ÁdámLázár János szerint a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, hanem tudatos stratégia szerint halad előre.
Szerző(k): T. E.Az építési és közlekedési miniszter szerint ekkor már üzemelhet az új kínai Selyemút részeként a Budapest-Belgrád vasútvonal.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba