Lengyelországban egy parlamenti képviselő óriási büntetést kapott, mert megtagadta, hogy felszólalása közben maszkot viseljen. Azzal védekezett, hogy az országában bevezetett korlátozások törvénytelenek.
Szerző(k): Komócsin SándorKomoly büntetést kapott az United Airlines amerikai légitársaság, mert több ízben is a jogszabályban rögzítettnél tovább várakoztak gépei utasokkal tömve a kifutópályán - írja a Simple Flying.
Szerző(k): Szász PéterNémetországban jelentősen emelkedhetnek a közlekedési bírságok, ha elfogadják a kerékpárosok védelmét szolgáló törvénytervezetet - írja a The Local.
Szerző(k): Szász PéterFelére csökkentek a szupertraffipax-rendszer bevételei. A Véda-rendszer bírságbevételeinek drasztikus csökkenését csak részben magyarázza koronavírus-járvány miatti forgalomkiesés - derül ki a Világgazdaság írásából.
Szerző(k): K. Kiss GergelyKarl Nehammer osztrák belügyminiszter fokozott ellenőrzéseket jelentett be az utóbbi hónapokban megszaporodott hamisított védettségi igazolások miatt a rendőrség közbiztonsági főigazgatójával közösen tartott sajtótájékoztatóján.
Szerző(k): Szász PéterEgyre több európai városban hoznak szigorú intézkedéseket az éjszakai zajterhelés miatt. A belgiumi Gentben három napra elkobozzák az előírtnál zajosabb autókat. A polgármester a folyamatos panaszáradat miatt döntött a lépés mellett - írja az Euronews.
Szerző(k): Szász PéterAz öregségi nyugdíjak esetében az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság dönt a kiutalásokról, amelyeknél teljesíteni kell az ehhez szükséges feltételeket. Előfordulhat azonban, hogy valaki jogalap nélkül vehet fel nyugdíjat, ilyenkor élesedik a visszafizetési szabály.
Szerző(k): Szabó DánielA horvát rendőrség augusztus 31. óta a külföldi rendszámú autóval közlekedő, és Horvátországban lakhellyel nem rendelkező autósokról is tudni fogja, ha korábban szabálysértést követtek el az ország útjain és azért a büntetést nem fizették be - írja a Total Croatia News.
Szerző(k): Szász PéterNem csak a pandémia által sújtott 2020-hoz, de 2019-hez képest is meglódultak a hazai e-matrica-bevételek idén, miközben nőtt a szabálykövetés. Az úgynevezett 60 perces szabállyal nagyon sok autós él. Nem szántják be ugyanakkor a feleslegesnek tűnő Veszprém megyei matricát, ahogy nem lesz a 10 naposnál rövidebb időtartamra szóló jogosultság sem. Bartal Tamással, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatójával beszélgettünk, aki azt is elmondja, szerinte miért nem érdemes Magyarországon bevezetni az átlagsebesség-mérést és miért nem működne a megtett úttal arányos díj a személyautóknál.
Szerző(k): Szász Péter